Svagheter Boj Bravo?

Sv: Svagheter Boj Bravo?

Fredag skrev:
Så det är ny plyfa i väggarna sedan i år! Det uppmuntrar ju till att köpa en helt ny kärra istället för en som är några år gammal (tänkte spara pengar).

Jag kan ju tillägga att jag inte är säker på vilket år de bytte, men i årsmodell -04 är det den nya plyfan i alla fall. Vet inte hur det är med -03 orna. Det känns nästan som det är någon form av "plastbeläggning" på utsidan av transporten.

Sen vill jag också säga att jag är SUPER nöjd med min transport!!!

Kom på en sak till... en liten detalj jag "retar" mig på är att man inte kan sätta upp skötardörren med något när den är öppen. På dalavagen jag kört innan kan man sätta fast dörren med spaken man höjer och sänker stödhjulet med.

Detta är ju bara en liten obetydlig detalj egentligen, men för att skötardörren inte ska stå och slå när det blåser så binder jag upp den med någon form av "snabbspänne" (såna där resårsnören med hakar i ändarna man tex kan använda när man surrar fast grejer på en cykelkärra).

Jag (och hästarna) är jättenöjd med mitt släp :bump:

Jag har dock en sak som är något irriterande...
Jag har kombiramp på min och innerdörrar. När jag använder kombirampen som dörr så kan jag inte få upp innerdörrarna helt. Så det blir väldigt trångt.... Iaf om man har en stökig häst som inte går på med en gång utan krånglar av/på och i sidled.
Det är det enda negativa hittills....
Tänkte jag skulle försöka hitta på nåt men chansen med att lyckas är väl inte så stor eftersom inte ens boj har kommit på nåt :smirk:

Eller kan du använda bommar istället när du vet att du ska använda rampen som dörrar? Men just det där med innerdörrarna har jag undrat över i mina funderingar på Boj eller inte, kombi och innerdörrar eller ej etc, så tack för att du skrev det.

Maran skrev:
Eller kan du använda bommar istället när du vet att du ska använda rampen som dörrar? Men just det där med innerdörrarna har jag undrat över i mina funderingar på Boj eller inte, kombi och innerdörrar eller ej etc, så tack för att du skrev det.

Javisst kan jag använda bommar, inga problem....
Vi ska fråga en farbror om råd, han är en såndär som kan gå och fundera o luska :angel:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 646
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 739
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 863
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka