svalt heltäckande stalltäcke ?

urkella

Trådstartare
Ja finns det ? Min häst håller på riva boxen just nu då han blir galen av all knott. Funderar på fleecetäcke men tror att det blir för varmt, någon som vet några bra stalltäcken som skyddar hästen ?

Sv: svalt heltäckande stalltäcke ?

Någon anledning att inte ha ett vanligt flugtäcke? Du bor dessutom i södern - där är väl täckessässongen mer eller mindre slut?

har beställt ett som han ska ha på sig ute, men vill ha något mjukare på honom i stallet.
Använder nu bara täcke vid dåligt väder då det som sagt är väldigt varmt när det är bra väder, därför letar jag efter något tunnt svalt innetäcke för att hjälpa honom mot knotten inte för att hålla värmen

DianaPlusCopia: har bara sett "vanliga" bomullstäcken, inga med hals

har beställt ett som han ska ha på sig ute, men vill ha något mjukare på honom i stallet.
Använder nu bara täcke vid dåligt väder då det som sagt är väldigt varmt när det är bra väder, därför letar jag efter något tunnt svalt innetäcke för att hjälpa honom mot knotten inte för att hålla värmen

DianaPlusCopia: har bara sett "vanliga" bomullstäcken, inga med hals

Det här kommer Allie ha i sommar såväl ute som inne;
10290005.jpg

Finns på sergeantswestern.com.

Har inte HW kvar sina dustbuster? Kunde ju vara något om du inte är sugen på att skaffa ett flugtäcke...

jo det har dom.

kan rekommendera det! mkt mjukt, jag använder det som flugtäcke hela sommaren.

Jag är väldigt sugen på ett sådant själv, men undrar om de finns till shettis som drar 95 i täcke, möjligen 100...Ska leta lite.

& Centaur:
Kollade upp det och tycker det ser super ut :)
Tack för tipset :bow:

Stallet ligger inte allt för långt ifrån havet, så finns massor, sen när det regnar trivs dom visst bättre med tak, är riktigt mycket knott här, var själv tvungen att andas igenom en halsduk och fick knott i ögonen .___.

Ett vanligt flugtäcke borde väl va det bästa?

ja så blir det här med, stänger dörrarna om jag hinner men ibland är jag för sen och dom jäkla krypen har flugit in. :mad: är bara vissa dagar men fyy vad jag hatar dom. :devil:

Annars om inte Dustbuster funkar, så Bucas Buzz Off har mjukt nät, hel hals och magplatta.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 005
Senast: ako
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka