svamp-paj utan lök?

tanten

Trådstartare
Mer pajbekymmer.

Ska göra en svamppaj och får reda på att en gäst inte äter lök. Vad kan man ha tillsammans med svamp i en paj? Kryddning eller ingrediens. Min hjärna står stilla. Jag kan inte ens tänka tanken svamp utan lök...
(kantareller, karljohan och smörsopp)
 
Mer pajbekymmer.

Ska göra en svamppaj och får reda på att en gäst inte äter lök. Vad kan man ha tillsammans med svamp i en paj? Kryddning eller ingrediens. Min hjärna står stilla. Jag kan inte ens tänka tanken svamp utan lök...
(kantareller, karljohan och smörsopp)

Det behövs ingen lök. Särbon vägrar stekt lök så svampsås och svampsoppa här blir utan och de är goda ändå.

Vad är det för fyllning i övrigt, gräddstuvning eller äggstanning? Är det gräddstuvning kan man med fördel skvätta i lite alkohol typ konjak, rom, sherry eller madeira.
 
Det behövs ingen lök. Särbon vägrar stekt lök så svampsås och svampsoppa här blir utan och de är goda ändå.

Vad är det för fyllning i övrigt, gräddstuvning eller äggstanning? Är det gräddstuvning kan man med fördel skvätta i lite alkohol typ konjak, rom, sherry eller madeira.
Har tänkt äggstanning. Det känns lite .. tamt? att bara ha svampar och ägg.

Jag har dessutom inte tänkt ödsla sprit på mat för ett arbetsmöte :)
 
Fast tänk äggröra med stekt svamp, det behövs ingen lök för att det ska bli gott. På med en smakrik ost, det tar fram smaken på svampen.
Ja, det är ju klart. Lagrad ost har jag ju! Nåväl. så får det bli.
Den andra pajen är med mangold och feta. Där kan jag få fram smaker ändå. Men blev så ställd med svampen. ;)
 
Mer pajbekymmer.

Ska göra en svamppaj och får reda på att en gäst inte äter lök. Vad kan man ha tillsammans med svamp i en paj? Kryddning eller ingrediens. Min hjärna står stilla. Jag kan inte ens tänka tanken svamp utan lök...
(kantareller, karljohan och smörsopp)

Är hen allergisk eller inte bara gillar? Om hen inte gillar (är ju oftast bitarna man inte gillar) så hade jag mixat löken och haft i ändå :) är det allergi är det en annan femma... Jag mixade ner svamp i köttbullarna häromdagen trots att jag inte gillar svamp men gick bra ändå :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 605
Senast: bobbbo
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
771
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 719
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Hej! Jag skriver väl mest för att dels kanske få råd och sedan höra att det finns fler än jag.. Som rubriken lyder så har jag svårt att...
2
Svar
22
· Visningar
2 848
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp