Jag heter Livia och JAG är värde full!

Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även så har jag varit på ut ställning med Voffi och han var jätte jätte duktig och själv klart jätte fin 💙🥹
Och jag har världens finaste pojkvän och världens mest under bara hundar. Jag bor på världens bästa hvb och några av dom som jobbar här är världens bästa personal!
Men även så hände det två jobbiga saker igår. Och denhär veckan så är det be gravning och även påsk som är den värsta hög tiden förmig.
Men det som jag försöker att tänka är att jag KAN ta mig genom det. Och att jag har bra saker i livet som jag ska försöka att ha fokus på. JA det jobbiga och svåra får finnas men jag har ÄNDÅ allt detdär possitiva som jag skrev OCKSÅ.
Och att jag har även lärt mig mycket om migsjälv. Som att ifall jag inte duger för nån som jag är så är det INTE värt att bryta ner migsjälv för att duga. Utan då är det bättre att bryta den relationen eller whatever. Och att JAG kan ha en positiv på verkan till andra och andra kan se upp till MIG och upp skatta MIG. Bara av att jag är jag så det finns heltenkelt ingen andledning att försöka förmycket för nånting som ändå inte ens ÄR jag påriktigt.
Utan både M och Voffi älskar MIG för den som jag ÄR med alla mina fel och svårig heter. Min pojkvän älskar MIG han låg helt stilla för att jag sov och han ville inte väcka mig för att han mår bra av att jag är så lugn och trygg med han 🥹❤️ Mamma och pappa älskar mig även fast jag har ut satt dom för så jävla mycket jobbigt. Min bästa kompis är min bästa kompis för att hon VILL det för att hon upp skattar MIG och hon tycker att JAG är en bra person som vän. Och även enannan tjej på hvb som det märks att hon tycker om MIG och att hon VILL prata med mig och um gås med MIG!!
ALLA DOM visar att jag HAR ett värde. Även fast vissa tycker inte det vissa tycker att jag är värde lös och vissa har be handlat mig som ingen nånsin bodde be handla nånannan. Men det säger mest om dom för att jag ÄR INTE värde lös jag ÄR INTE bara nåt äckligt skräp. Utan att JAG Livia JAG ÄR VÄRDE FULL bara av att vara JAG!! Med autism och adhd och hjärn skada och rullstol och ärr och ptsd och dålig känslo kontroll och alla andra svåra eller jobbiga saker medmig. OCH med att jag älskar djur och jag står upp för migsjälv och andra och jag bryr mig massor och jag känner massor och jag är en bra före bild och en bra vän och jag ger aldrig upp om jag vill nåt. ALLT det som gör så att jag är JAG är jag värde full för!!
 

Åh undrade just hur du hade det nu i helgen :heart . Vad roligt med hundutställning! :). Åh begravning är så himla jobbigt och ta sig igenom. Varför är påsken jobbig? Om du vill svara såklart.
Väldigt kloka insikter av dig! :heart
 
:heart
Du är värdefull och värd att ha det bra på alla sätt och värd att tycka om av alla möjliga på livets väg. Så kloka tankar och "affirmationer".
Jättekul att det är flera som finns där du bor som gillar dig och som du gillar och pojkvän och Voffi såklart.
 
Åh undrade just hur du hade det nu i helgen :heart . Vad roligt med hundutställning! :). Åh begravning är så himla jobbigt och ta sig igenom. Varför är påsken jobbig? Om du vill svara såklart.
Väldigt kloka insikter av dig! :heart
Påsken är jobbig för att det var på påsk helgen som den första liksom äckel saken hände förmig. Som iprincip var det som kastade ner mig i ett svart hål och förstörde ALLT. Så därför så blir påsken triggande förmig plus så var det som en familje helg och nu så har jag inte ens varit hemma på påsken på flera år.
 
Påsken är jobbig för att det var på påsk helgen som den första liksom äckel saken hände förmig. Som iprincip var det som kastade ner mig i ett svart hål och förstörde ALLT. Så därför så blir påsken triggande förmig plus så var det som en familje helg och nu så har jag inte ens varit hemma på påsken på flera år.

Åh ❤️. Inte konstigt att den inte är något positiv då 😔❤️. Kramar ❤️
 
:heart
Du är värdefull och värd att ha det bra på alla sätt och värd att tycka om av alla möjliga på livets väg. Så kloka tankar och "affirmationer".
Jättekul att det är flera som finns där du bor som gillar dig och som du gillar och pojkvän och Voffi såklart.
Tack fast allamöjliga kommer ju aldrig att tycka om mig utan det kommer alltid finnas dom som inte gör det både som kanske bara o gillar mig fast dom inte ens känner mig och även som kanske har varit vänner eller att man iallafall trodde det. Men dom kanske tröttnar eller inte tycker att jag duger eller whatever. Men det som jag har lärt mig med det är att inte bara ge hurmånga chanser somhelst då och att försöka duga för dom såmycket så jag nästan tappar bort själva MIG. Utan att om nånannan visar att jag inte betyder nåt förden så har jag gett den till räckigt med tid och det är ingen andledning att må dåligt för det.
Utan att jag VET att det FINNS personer som vill be handla mig bra och som tycker att jag ÄR viktig. Och det är dom jag ska ge tid och energi till inte domandra.
 
Men det som jag har lärt mig med det är att inte bara ge hurmånga chanser somhelst då och att försöka duga för dom såmycket så jag nästan tappar bort själva MIG. Utan att om nånannan visar att jag inte betyder nåt förden så har jag gett den till räckigt med tid och det är ingen andledning att må dåligt för det.
Utan att jag VET att det FINNS personer som vill be handla mig bra och som tycker att jag ÄR viktig. Och det är dom jag ska ge tid och energi till inte domandra.

Det är helt rätt! Det finns många inklusive jag själv som behövt fatta detta i högre ålder än vad du är nu. Men det är så befriande att sätta upp sina egna gränser, och hålla fast vid dem hellre än detta att alltid försöka vara till lags.
 
Å Livia :heart :heart Spara det här. Skriv ut det här. Kom ihåg det här.
Jag grät av lycka när jag läste det, nu förstår du, nu vet du.
Håll fast i de här gränserna runt dig själv och låt dig själv vara lycklig.
Och tycker någon något annat så säger det mer om dom.

Fattar att det blir en skitjobbig helg, och det är helt mänskligt att må
dåligt av sådana jobbiga saker man påminns om. Men ta stöd och
tänk på alla som älskar dig irl, och alla dom som bryr sig så himla
mycket om dig på nätet. Tänk på Voffi. Tänk på din nästa galopp på
ridningen, tänk på vilken ponny du ska skaffa i framtiden, tänk på
Voffis resa från valp till unghund - till vuxen och alla långa många år
ni ska ha, din pojkvän, vad ni ska göra, så fort Ed Sheeran kommer
till Sverige nästa gång ska du och han dit om jag (och resten av buke)
så ska skjutsa dig över hela Sverige själv.
Du är värd ALLT. Kom ihåg det.
 
Det är helt rätt! Det finns många inklusive jag själv som behövt fatta detta i högre ålder än vad du är nu. Men det är så befriande att sätta upp sina egna gränser, och hålla fast vid dem hellre än detta att alltid försöka vara till lags.
Ja exakt! Det är jätte svårt ibland men det är ändå jätte viktigt tror jag! För om man bara försöker att duga för andra så att man inte lyssnar på sigsjälv så är det nästan säkert att man kommer bli sårad ändå. För att man KAN liksom inte an passa bort sigsjälv! Utan att man ska verkligen försöka att om ge sig med dom som tycker om en som man är.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag fyller min älskade under bara fantastiska Voffi ett år 💙💙💙 Jag kan inte ens tänka hur det skulle vara om jag inte hade haft min...
2
Svar
28
· Visningar
1 543
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 541
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 933
Senast: Nox
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 284
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp