oroligmatte

Trådstartare
Hej! Jag har en 8 år gammal blandras tik (labrador, rottweiler och amstaff) som sedan ett par dagar varit halt och röd samt svullen om en tå. Vi ringde veterinären samma dag som vi märkte detta och han bad oss avvakta trots hon var blockhalt. Hon har inte varit allmän påverkad överhuvudtaget, pigg/busig som vanligt och äter som hon ska. Vi har inte gått några långa promenader sen dess. Köpte klorhexidin schampoo från Virbac för hund, äppelcider vinäger, atamon, mjällschampoo ”dermabens” som vet. rekommenderade samt smärtstillande Loxicom tabletter. Hon går på tassen nu men haltar titt som tätt.
Hans teori var svamp då hon tidigare behandlats för detta ca 7 gånger till följd av matallergi.
Kan förövrigt tillägga att jag enbart haft hunden i 3 veckor, innan mig bodde hon hos en kvinna som räddat henne från en missbrukare som vanvårdade henne, klippte aldrig klorna vilket resulterade i långa pulpor.
Ser det verkligen ut som svamp?
89ACBF1A-09C1-43EA-95E6-BE93EE6F455B.jpeg
 
Har hon en böld eller är hon bara röd? Är det en böld skulle jag tro furunkulos. Är hon bara röd så skulle jag säga svamp. Båda delarna inte helt ovanligt hos hundar med allergier.
 
Fast jag har svårt att tro en hund blir blockhalt av svalp - snarare så är det antingen en furunkulor på gång eller s har hunden trampat in något. Håll rent och skydda och ha lite koll :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp