svampar att stoppa i öronen

cili

Trådstartare
vart hittar man sånna?
har sett dom på körhästar som är rädda för vagnskrammel.
Min häst är lite töntig för ljud så det vore bra om han kunde få slippa ljudet vid tävlingar m.m.

Sv: svampar att stoppa i öronen

Vanliga öronproppar som man har på travhästar kanske du tänker på?
Plocka bort snörena å bara ha själva "bollarna" kvar.

Fetvadd, eller bomull annars.

Eller så tar man en en nylonstrumpa och fyller med lagom mycket bomull/vadd, och slår en knut på, eftersom lös vadd/bomull har en tendens till att korva sig eller att bli små-små lösa bollar efter ett tag.

12701a.jpg

Typ sånna?

Svampar till rörmjölkningsanläggning funkar perfekt. Sådana har de använt på alla travhästar som jag har sett i mina dar.
Finns på Granngården, Alfa-Laval tror jag det är som tillverkar dem.

vart hittar man sånna?
har sett dom på körhästar som är rädda för vagnskrammel.
Min häst är lite töntig för ljud så det vore bra om han kunde få slippa ljudet vid tävlingar m.m.

Hej!

Helt vanliga gula tvättsvampar (delas till lagom storlek, eller läggs i två och två. Beroende på örat/hästen/ägaren) är det många travhästar som lever sina liv med. Om de inte ska tävla, då har de tussarna med snören som du ser i ett av svaren.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
292
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 221
Senast: super
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 190
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka