Nominous
Trådstartare
Jag är på jakt efter svängda gjordar tror jag. Alla mina raka gjordar drar fram sadeln lite eller lägger sig för nära armbågarna fast jag har anatomiska gjordar så han får sår på armbågarna. Jag har provat att lägga gjordarna längre bak men de glider bara fram under passet och när de glider fram drar de med sig sadeln. Om jag lägger gjorden i normalläge så ligger sadeln kvar där den ska.
Så jag tror jag måste prova svängda gjordar nu. Om jag lägger mina raka gjordar lite längre bak så glappar de i bakkant och trycker i framkant. Så då borde väl kanske en svängd funka?? De brukar väl kunna sitta hårdare i bakkant?? Han verkar inte skapt för raka gjordar
Så nu vill jag ha förslag på bra lädergjordar som svänger, både dressyr och hopp med platta, om det inte finns bra med platta så får det bli utan. Det jag är ute efter är bilder på gjordarna utlagda platt på golvet så jag ser hur de svänger.
Någon som har förslag och/eller bilder på bra gjordar??
Så jag tror jag måste prova svängda gjordar nu. Om jag lägger mina raka gjordar lite längre bak så glappar de i bakkant och trycker i framkant. Så då borde väl kanske en svängd funka?? De brukar väl kunna sitta hårdare i bakkant?? Han verkar inte skapt för raka gjordar
Så nu vill jag ha förslag på bra lädergjordar som svänger, både dressyr och hopp med platta, om det inte finns bra med platta så får det bli utan. Det jag är ute efter är bilder på gjordarna utlagda platt på golvet så jag ser hur de svänger.
Någon som har förslag och/eller bilder på bra gjordar??