Svängel på släde?

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Alma Braute
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 118
A

Alma Braute

Ni som kör släde..har ni vanliga skaklar, rekade eller med svängel? Om det är nån som har svängel på sin släde så är det varmt välkommet med lite bilder :rofl:...alla fina slädbilder är ju kul!!

Sv: Svängel på släde?

Har alldrig sett" vanlig"svängel på finsläde .några enstaka med öggla för rekade släpskaklar .jämtskrinda och liknande fasta orekadeskaklar,sen fimmelstänger (2 lösa skaklar)som kan reka litepga att släden slänger lite ,"öviksrissla" kan ha svängel som man sätter fimmelstängerna i.

Senast ändrad:

Jag har sett svängel på en släde och det är Anjas "kunga-släde" med suflett:d
Det är alltså den enda släde jag någonsin sett det på...

Senast ändrad:

hmm...måste göra att besök till Anja, jag vill också ha!!!! :devil:

Vi har "vanliga" träskacklar, ingen svängel på släden, tyvärr inga bilder men hoppas på snö snart så jag kan bidra med några :)

Liknande trådar

Fritid Jag har varit i Borlänge många gånger, men det har mest varit för det vanliga - Kupolen och IKEA. Nu ska vi dit den 1a och 2a juni och... 2
Svar
20
· Visningar
869
Senast: Seaside
·
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 427
Senast: animalasia
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 251
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
25
· Visningar
993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?