svans skydd vid transport

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare *fia*
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 281
F

*fia*

NU behöver jag hjälp.
Snart finns de inte mkt svans kvar vid svansroten.

Kör med ett vanligt svansskydd,sånt som man fäster i en resårjord runt magen.
Under denna får jag nu linda en lida å ändå så har hon gnuggat :cry:

(hon gör de vare sej hon åker transport med bom/dörr bak lr kedja med gummislang runt,testat olika för att vara säker på att de inte bara va i mitt släp å kunna komplitera mitt med någon annat men men likadant)

Någon som vet ett bra skydd som sitter å inte gör att de skavs?
Mitt har ett antal år på nacken så de e dax för ett nytt.
Har testat med täcke med svanskappa med men de funkar inte det heller :(

Vore jättetacksam för tips då vi åker iväg 2ggr per vecka.

Sv: svans skydd vid transport

Gör hon det bara i släpet eller annars också? Dvs är det klåda som orsakar det eller annan orsak?

Har du prövat att linda med självhäftande linda (wetwrap)? Den skyddar välidgt bra (men får väl ha svanskydd över ändå). Skulle inte det vara tillräckligt så kan du kanske ta ett bandageunderlägg runt svanroten eller skumgummi och sedan självhäftande linda över (eller kanske bara glider av?).

Vi har ett från Mark Todd som sitter bra.

Att folk fortfarande använder sånna med 'svanskappa'. :D

jg lindar med padd under, Flash är hopplös. Svansskydd skulle ju va enklare men jag gar inte hittat ett tillräckligt stort som rymmer både jättesvans o padd. Skulle även behöva en svanspåse, just nu flätar jag svensen biker upp den o lindar runt hela annas blir det skit i hela svansen :crazy:

Prova Mark Todd! Toppen har tydligen lite bred svans (den andra vi har funkar inte typ).

Jag har ett svansskydd från hööks som jag faktiskt är förvånansvärt nöjd med. Rymligt, tjockt och sitter bra på pollans tjocka svans.

ingen klåda.

bara i transporten.. tyvärr.

provat lindat med padd men den åker av. tyvärr

gu va jobbigt dumma fröken,

haha jasså svanslapp e konstigt? sitter på 3 av mina nyköpta täcken :smirk: inget jag kan ta bort, å varför skulle man!!

jasså mark todd finns dom på nån webb affär? har så grymt dåligt utbud här!

flash har ju en monstersvans + att jag måste få rum med padd oxå, sen behöver jag ju som sagt även linda upp hela svansen.

Jag har alltid kört med en tjock fleecelinda utan padd under om de gnuggar mkt.

japp, vill inte vara med om detta igen :crazy:
28-1.jpg

med bara linda eller skydd ser det ut som svinto upptill, men med padd oxå fungerar det. Men jag får använda två eller tre lindor för att få ordning på hela svansen.

Oj, det såg ehm... fint ut. ;)

Men har du provat sån som har spännen på undersidan? Vanligast är att de har på ovansidan, men de glider mer tycker jag.

skyddet sitter kvar men han skrubbar ju som en tok iaf så det blir fult innanför skyddet hur det än sitter.

Jag köpte ett svansskydd (puff padd från h**ks), det satt bra och så. MEN när jag kommit fram så har svansen varit bra mycket ruffsigare + att det va bajs över hela och överallt! Så nu får min åka utan svansskydd och då håller den sig ren och fin :)

Liknande trådar

Utrustning Min häst har ovanan att stå och luta rumpan mot bakdörren när han transporteras vilket innebär att svansen blir helt masakrerad...
Svar
6
· Visningar
2 286
Senast: Undret
·
Hästvård Jag vet inte vad jag skall göra? Min häst har vid senaste transporterna förstört svansroten helt och hållet, ser bedrövligt ut och det...
Svar
10
· Visningar
1 799
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V