Svansen över hinder

Gyllene

Trådstartare
Hej!
Jag har bara en snabb fråga; vill man att hästen ska slå med svansen över hinder? Många hästar gör ju det och många ser också det som något bra, men varför? Hoppar hästen igenom kroppen då eller varför vill man så gärna ha det?

Om det är hopp över större hinder du menar så kan det vara ett sätt för hästen att klara av det. En del hästar har det i sin teknik när de behöver ta i.
Men över lägre hinder vill jag inte se sådant, då ska språnget vara avslappnat. Men det var kanske inte det du menade?

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 472
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
718
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 648
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 013
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår