Svansrem Horesware

literealistisk

Trådstartare
Hejsan! Jag älskar mina Amigotäcken, förutom att jag hellre hade velat ha en plastsvansrem (som Rambo har). Har lösa sådana svansremmar men går det ens att ta av tygsvansremmen utan att klippa? Eller är det några som har haft samma problem, har ni klippt av dem?
 
Jag har lämnat in och flyttat upp svansremmen på två Horseware-täcken för remmen satt så långt ner att min förra häst sparkade sönder täckena när han sparkade bakut. Har bytt rem på några täcken också, till elastiska, det var ganska lätt…
 
Jag har lämnat in och flyttat upp svansremmen på två Horseware-täcken för remmen satt så långt ner att min förra häst sparkade sönder täckena när han sparkade bakut. Har bytt rem på några täcken också, till elastiska, det var ganska lätt…
Och de du bytte ut, där klippte du av gamla remmen? Jag hatar att klippa sönder funktionella saker…
 
Och de du bytte ut, där klippte du av gamla remmen? Jag hatar att klippa sönder funktionella saker…
Nä, jag har knutit upp dem om det behövdes. Min häst hade ju sparkat sönder ett av täckena så där var det inte så mkt att be för. Och på det andra satte jag en extra ögla ovanför på vardera sidan.
 
Hero har fastsydda svansremmar har jag för mig. Rhino, Rambo, Bravo med knäppe ena sidan ögla andra sidan.

Sprätta istället för att klippa om du vill spara det :).
 
Hero har fastsydda svansremmar har jag för mig. Rhino, Rambo, Bravo med knäppe ena sidan ögla andra sidan.

Sprätta istället för att klippa om du vill spara det :).
Ah okej, Hero är detta. Tack ☺️

Vilken täckesmodell är det (förutom amigo)? Om det skiljer mellan modellerna som @skiesabove skriver.
Sitter svansremmen i en liten metallögla?
Hero, så metallöglor på båda sidorna. Ena sidan är remmen en liten fast ögla, på andra sidan en ”ställbar ögla” så man kan reglera längden på den ☺️
 

Liknande trådar

Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 054
Senast: Ise
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 149
Senast: WBanna
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 458
Senast: Blyger
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp