Svanstaglet Ramlar Av!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare YGBG
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 905
Y

YGBG

Hej!
Har en d-ponny st som är i tävlingskond, fin i päls, allt är bra men, svansen blir tunnare och tunnare. Det bara lossnar när vi tar i den!
Har någon varit med om något liknande?

Sv: Svanstaglet Ramlar Av!

Kanske är detta väldigt ovanligt, ingen har svarat.
Min veterinär ordinerade tvätt av svansroten med svag jodlösning i två veckor. Har också börjat ge henne mycket b vitamin.
Tror det är på bättringsvägen. Svamp eller bakterie angrepp, kanske i samband med foderökning(hösilage)?

Sv: Svanstaglet Ramlar Av!

Jag har varit med om det på två ponnyer, i olika stall. Rådfrågade veterinär men hon hade ingen förklaring. Ponnyerna fick bra foder och var i god kondition. Man undrar ju om det är ngt i miljön som påverkar:(

Kan tillägga att taglet efter ett antal månader slutade att lossna men båda ponnyerna har rätt tunna, trista svansar fortfarande tyvärr.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 615
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 584
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 667
Senast: Liten
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 344
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka