svar snabbt, photoshop!

MinIan

Trådstartare
Jag vet att tråden inte ska ligga här, men jag behöver svar snabbt och det brukar ta sån tid då den ligger i datorer..

om jag ska framkalla en bild som jag vill ha i en storlek.. så måste jag ha själva bilden 10cm mindre än pappret. så då kommer det bli en vit kant med 10cm (om ni förstår vad jag menar)

räcker det då med att anväda canvas size och skriva in 10cm vitt runt om? blir det exakt 10 cm på utskrift då?

det är väldigt noga att det blir rätt och exakt....
hoppas någon vänlig bukare hjälper mig med funderingen :D

Sv: svar snabbt, photoshop!

ja, jag hoppasd et.. för då är det ju väldigt lätt.. men jag vill ju vara riktigt säker

hm.. inte så många svar jag hoppades på..
det värsta man kan vara ute för är att vara osäker då man ska göra en sak och man kan inte ångra sig efteråt..

men en sak till.. om man kollar på bildstorleken i ps.. om ddet står bredd 40 och höjd 60, då borde det bli så i själva utskriften..?

ja, det lattaste ar ju att stalla in canvas size till den storleken du behover och sedan skriver du ut centrerad och i 100%.

har skickat efter en provbild..
jag ändrade storleken i bildstorlek.. till 40*60..
sen la jag på en 10cm vit ram runt om.. då blev storleken 50*70.. så det borde stämma. får se imorgon, eller i övermorgon hur det blir.

blir det som jag tänkt så skickar jag efter hela bunten.. blir det inte som jag har tänkt så blir jag förvirrad :crazy:

Liknande trådar

S
IT & mobiler Jag har gjort samma sak med några bilder (för privat bruk) att jag trycker print screen kopierar in dem i paint. Klipper ut den delen...
Svar
6
· Visningar
800
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V