Svårt att Byta Sadel.. Hjälp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ImFabulous
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 695
I

ImFabulous

Så nu har min lilla varmblodskille växt ur sin gamla sadel och äntligen fått lite muskler på kroppen.
Men jag är ju själv urusel på att bedömma hurvida en sadel sitter bra. Jag vill ju att den ska sitta helt perfekt!
Kan man ringa någon som hjälper till, eller kan hästaffärerna hjälpa tro?
catherinebergius@hotmail.com

Sv: Svårt att Byta Sadel.. Hjälp!

Ta ut en expert. De som jobbar i hästsportbutiker har ofta inte så stor kunskap om sadeltillpassning. Ta ut en sadelutprovare eller åk iväg nånstans där du kan få prova ut en passande sadel.
Vi har varit iväg ett flertag gånger med hästarna och provat ut sadlar. Ofta får man prova flertalet sadlar innan man hittar nån som passar.. och sen så ska ju sadeln anpassas ytterligare efter hästen tex. via stoppningen osv.

Nirak

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 594
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 115
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka