Svårt att få jobb efter hästutbildning

Sv: Svårt att få jobb efter hästutbildning

Det jag menar är problemet med praktikplatser är att de tar jobben från marknaden, många ställen har sk "praktikplatser" när de egentligen skulle kunna anställa en person istället. För att söka till tex Hippologen behöver man antingen ha jobbat inom näringen en viss tid eller praktikplats och det är där det är problem. Visst många som har praktikplatser har inte råd att anställa men då måste man kanske se över sin inkomster och sina utgifter, det kanske är dags för ridsporten att se till att få pengavinster istället för saker, se till att uppfödarna får sin del av kakan och faktiskt ta vitt betalt för sina tjänster.

Jag tycker att det är bra att praktiklönen försvann för längre perioder, men visst det kanske gör det svårare att få kontakter.
 
Sv: Svårt att få jobb efter hästutbildning

En gymnasieutbildning med hästinriktning kan leda till mer än arbete som hästskötare

Det är det den får göra, det finns inga jobb.
Alltså ta bort bedrägeriet.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 931
  • Artikel
Dagbok Jag har aldrig skrivit i den här delen av forumet förut men det här är nog i allmänhet ett rätt dåligt diskussionsunderlag då det är så...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 410
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR) Brandkåren fick på onsdags-eftermiddagen ett larm om en häst som hade gått ner i en mosse i Tvärred utanför Ulricehamn. Många...
Svar
0
· Visningar
569
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR) Den nedläggningshotade ridklubben Skutans gård i Haninge kommer att få vara kvar. Det lovar nu Kultur- och fritidsnämndens...
Svar
0
· Visningar
577
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp