Svart dressyrträns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nyrelski
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 520
N

Nyrelski

Jag behöver hjälp med att hitta träns :D
Vill ha ett svart träns med ganska bred achen eller engelsk nosgrimma, helst inåtvända spännen vid bettet. Mässing eller rostfria spännen spelar inte så stor roll.
Det ska inte vara pullback-knäppning på nosgrimman.

Jag har letat överlallt men det är alltid något som inte är rätt :angel:
Hästen som ska ha det ser ut såhär: (Har tyvärr ingen huvudbild på denna datorn...)
_MG_5053.jpg

Så om ni har eller vet några fina träns, lägg in bilder! Även om ni vet något som ni tycker hon passar i fast det inte ser ut så som jag vill ;)

Sv: Svart dressyrträns

Kolla in "Chelsea" i nya Börjeskatalogen! :idea:

Det lutar starkt åt att jag köper ett sådant... :D

CH excelsior tränset på hööks är jättesnyggt. Jag köpte det för några veckor sen. Nosgrimman är 3,5-4cm bred och det är inåtvända spännen. Riktigt prisvärt:)

Det var ganska fint, men det såg lite plastigt ut. Vet du hur det är i kvaliten? Ser ut som att färgen bara är som ett lager utanpå, sånna träns tycker jag inte om...

Matinee: Tja, bredare än den på bilden men inte superbred :angel: Hon har ju ganska ädelt huvud så det får inte bli för bra, ca 2-3cm kanske?
Har ingen speciell prisklass, hittar jag ett dyrt får jag spara ;) Vill hellre ha bra kvalitet som håller länge, men inte flera tusen...

Det såg också fint ut på bilden, men är det inte lite samma med det som med Börjes tränset?
Jag har aldrig köpt ett träns från Hööks, har nämligen alltid blivit väldigt besviken över kvaliten på de jag har tyckt varit fina i katalogen, tyvärr.

Ingen som vet var man kan hitta Stübben träns förresten, deras gillar jag :love:
Jag såg bara ett på Hööks hemsida, men det hade fult pannband. De brukar ju alltid ha några annars

Det var ganska fint, men det såg lite plastigt ut. Vet du hur det är i kvaliten? Ser ut som att färgen bara är som ett lager utanpå, sånna träns tycker jag inte om...

HP brukar vara ganska hög kvalité, speciellt med tanke på att de inte kostar så mycket. :)

Kingston och Börjes "märkeslösa" träns är däremot en annan historia...:crazy:

ok, det låter ju bra, får kolla lite mer på det då. Du får gärna rapportera om hur det är ifall du köper :D

Jag köpte faktiskt det där Hooks-tränset till min fullblodskille i lördags. Egentligen är jag ganska mycket emot dem, men tja.. jag blev sugen på att ha ett sådant. Kvalitén.. kanske inte på topp, men ok. Än sålänge iaf!

Det är helt okej för priset. Det var bättre än vad jag trodde det skulle vara:).

jag har ett stübben diana träns som jag är supernöjd med!

P6270063.jpg

med utbytt pannband o nosgrimma:
10047.jpg

:banana:

Det är fint, visst kan man välja svart foder om man vill?
Hur är Stübben tränsen i storlekarna? Jag har fått för mig att full är väldigt stort. Min är lite mitt i mellan cob och full...

Måste också bara visa ett träns jag hittade precis, tyvärr på en engelsk sida och väldigt dyrt :( Men fint är det :love: Kunde dock varit något bredare nosgrimma...
http://www.rideyourbest.com/template.asp?view=fexplode&zzgo=cat&item=JB006
Hade jag haft råd hade jag köpt både det och pullartränset i brunt till hoppsadlen :love:
http://www.rideyourbest.com/template.asp?view=fexplode&zzgo=cat&item=JB004

Senast ändrad av en moderator:

Aaahh!

I England vet de hur träns ska se ut! :love:

Nätt och elegant, och så är det lätt att hitta nosgrimmor utan extra remmar och tjafs... ;)

Det är fint, visst kan man välja svart foder om man vill?
Hur är Stübben tränsen i storlekarna? Jag har fått för mig att full är väldigt stort. Min är lite mitt i mellan cob och full...

yep, man kan välja svart foder! :) mitt ska vara stl full, men isf är det väldigt liten i storleken :crazy: mer som en cob.. men jag kan ju ha köpt cob-stl, jag vet inte (köpte det begagnat) - ngn som vet hur man kollar det?

Liknande trådar

Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
6 291
Senast: SiZo
·
Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 366
Utrustning För jag behöver verkligen fler träns, not. :angel: Nej, men till denna tävlingssäsong vill jag ha ett riktigt dressyrträns med bred (3-4...
Svar
5
· Visningar
1 123
Senast: Pancakes
·
Utrustning Hej! Jag har googlat och letat i alla internets vrår men hitillis inte lyckats hitta något som passar, hoppas någon här har tips :) Jag...
Svar
8
· Visningar
966
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka