Svart fårskinnsvojlock.

Arabis

Trådstartare
Var finns det att köpa en svart fårskinnsvojlock, UTAN söm " mitt på" ( utmed ryggen). Ska vara strl F, tjock & rejäl.
Även intresserad av en med "fuskpäls", om ni vet det.

Sv: Svart fårskinnsvojlock.

Helt utan söm mitt över ryggen tror jag inte finns - Vojlockar brukar vara lite figurskurna (högre vid manke och baktill) vilket gör att man måste sy en söm i mitten.

Mattes har svart fårskinn på sina paddar, och dessa vojlockar har så kallad "flat seam" vilket gör att sömmen över ryggen absolut inte bör skava (den är gjord så bekväm som det bara går helt enkelt.) Många är jättenöjda med sina Mattespaddar och jag har nyligen läst om dem även på bomlösa sidor, där folk har använt dem i flera år under bomlösa UTAN minsta lilla kanal på undersidan, ändå har hästarna inte fått varken ont eller skav av den "mittsöm" som finns.

Ett annat alternativ vore kanske att söka rätt på någon som säljer fårskinn och köpa dig ett stort, svart fårskinn och klipp till det så att det ser ut så som du vill ha det.

Hmm, det stämmer kanske som du säger, fick bara för mig att den jag har från Hööks ( beige), inte har söm. Skall kolla igen.Den är ivf inte så märkbar, som på den andra jag har ( oxå beige), där finns en markant söm, som känns :o ( & inte är speciellt skönt..) när jag använder vojlocken till det jag tänkt....
Sömmen ville jag ha bort, för jag har tänkt & vända vojlocken upp & ner, & fixa till som överdrag till min Freeformsadel.
Helst ska den ju vara svart oxå, för att inte all smuts ska synas. :D
Var köper man Mattes, fårskinnsvojlockar?
Fler tips?

Varför inte köpa ett färdigt fårskinnsöverdrag till din Freeform? ;)

Jag hade förrut en svart fårskinnsvojlock från Hööks och den var utan söm mitt på ryggen, kanske en sådann du har med?

Ja, var finns det överdrag gjorda för Freeform?

Vet att Linda på Stall Vrå säljer ett, men då ska du ha fendrar till. Dessutom det är så fasligt dyrt, och täcker inte hela sadlen. Inte speciellt tjockt heller. Har nämnligen en liknande modell till min westernsadel.

Var finns svarta fårskinnsvojlockar till salu, i äkta ull, eller fuskpäls. Var säljer det Mattes fårskinnsvojlockar?

Ngn som vet finns det väl?

*knapplån*

om ni tänker efter hur stora får är så kanske man förstår att det är svårt att få tag på ett fårskinsundelag utan sömmar... :angel:

ren däremot borde finnas utan sömmar....

fast borde inte konstpäls vara bäst med tanke på hur enkelt det är att bara slänga den i tvättmaskinen när den är smutsig=)

bara en tanke jag hade inte tänkte som någon pekpinne... :o

Ja, det enda överdraget jag har sett är osså det på stallvrå och det är inte alls ett sådannt jag täntk mig heller.
Det ska täcka hela sadeln och inte vara något ner över fendrarna, för sådanna har jag inte. :p
Men vet att det finns, sett flera på tävlingar som har ju...

Arabis skrev:
Var finns det att köpa en svart fårskinnsvojlock, UTAN söm " mitt på" ( utmed ryggen). Ska vara strl F, tjock & rejäl.
Även intresserad av en med "fuskpäls", om ni vet det.
Varning, varning för de i fuskpäls. De kan ge mycket fula bränn- och skavsår

Liknande trådar

Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
240
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 415
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 263
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka