Svart sadel, brunt träns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TheDot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 372
T

TheDot

Tycker ni att man kan ha brunt träns ihop med en svart och "orange" sadel (stübben)? För han är ju såå fin i bruna träns :love: Kan man ha så eller ser det jättekonstigt ut? :smirk:

Sv: Svart sadel, brunt träns?

de e ju snyggast me utrustning i likandne färg men det går säker bra :)

Vill DU ha det så ska du ha det. Det finns folk, inklusive mig själv, som ALDRIG skulle ha det. Men det är vad DU vill och tycker soms pelar roll!

Och även fast JAG tycker det är rent ut sagt skitfult med brunt träns och svart sadel, så går jag liksom inte och ser ner på andra som har det, eller egentligen ens tittar om folk matchat.

Jag vill ju ha brunt men vill ju ha en brun sadel! det är ju bara den som förstör :smirk:. Håller med till 100 att det är snyggast med samma färg jag undrar bara om man tänker på det när man ser nån rida med det? hmm får nog bli svart träns igen då ;)

NEJ!!!! :eek: :eek:
Är du helt galen, det måste ju MATCHA......!!!!

:angel:

Klart man KAN, men det är inte snyggt.... :p

Aj Aj....
Jag är visst inget mode lejon... (eller var :cry: )

Pälskling
Ska jag vara ärlig så tycker jag inte att det syns... Fast det kanske beror lite på vilket träns+sadel man har :confused:

okej, okej lugn jag ska köpa svart! haha :D

Det ser ju lite miffo ut... ;) Men visst går det. Tränset fyller ju sin funktion vilken färg det är, men jag hade nog hellre köpt ett svart eller svart/london (om det verkligen ska matcha sadeln) färgat träns eller övervägt att byta sadel. Vill du verkligen ha brun utrustning så....

ett stubbenträns, svart med london fodring passar ju bra eftersom det är samma färg som sadeln :) !
då får du ju även lite brunt på tränset, och londonfärgen blir ju mörkare ju mer man smörjer oxå :)

Vill du ha det, får du givetvis ha det. :smirk:
Jag red ofta syrrans ponny varierat med svarta och bruna träns och hon hade en brun sadel (som inte riktigt var i samma nyans som det bruna tränset) och inte gick hon sämre för det :p

Men visst, det Är snyggast om man kan matcha färger (och nyanser) osv. men om du tycker att det ser bra ut så spelar det ju ingen roll. Det är ju upp till Dig själv!

Många hoppryttare som rider olika hästar har ju bara kanske en eller möjligen två bra sadlar. Dessa kan ofta vara i någon annorlunda färg som t.ex. tabacco (som exempel)
och sedan så kanske de sitter och rider flera hästar med samma sadel (dock inte samma träns, så tränsfärgerna växlar..) Det är liksom inte så att man tänker speciellt mycket på det.. och då syftar jag på hoppryttare på nationell-internationell nivå ;)

Har även en kompis som tävlat i af på lokalnivå med svart sadel och brunt träns vilket gick utmärkt (dressyr.) Annars är det ju oftast lite pedantare just i dressyren där det
oftast ska se väldigt snyggt o stilrent ut.

Spela roll, skulle själv aldrig köpa bara för att matcha till vardags, men om du tävlar vill man ju vara lite fin. Men är det bara lätta klasser skulle jag inte bry mig. Så det så, men jag blir säkert utbuad nu....

Klart att du kan.
Nästan hela världseliten rider ju med olika färger! :)

Du skulle se min häst.
Han har svart sadel
Brun sadelgjord
1369.jpg

Brunt träns o martingal( mörkare eftersom de är äldre och mer smorda)
HG19S.jpg

Och bruna Veredusskydd

Ibland kör vi även på välsmort Frak Baines träns i färgen new Market.
Om någon av bukebrudarna skulle se oss skulle ni DÖ :devil:
Oftast är det dock "samma" färg på träns, martingal, benskydd och sadelgjord.
Det är bara sadeln som är "fel".

klart du kan.

Det verkar som rider på låg och mellasn nivå är de som bryr sig mest och att saker ska matscha medans eliten kan rida med brun sadel, svarta skydd, svart trän och brun förbygel mm

Kan kan man väl, jag skulle inte ;)
Men annars finns det fina träns som är svarta med london/stübben-färgat foder! Dom passar väldigt bra ihop med sadlarna.

Det är värre med ljust träns och svart sadel...... Svart träns till brun sadel är trots allt lite mer diskret

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 105
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
869
Senast: Lisen82
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka