Svart Stall/Thermotäcke

cactuspower

Trådstartare
Vet att någon här hade lagt ut en tråd om svarta stall och thermotäcken om vilket som var snyggast. Har sökt, men hittar inte tråden, men här kommer ett hett tips:

1140.jpg

Det är dock end. 150 g foder i det. Finns på www.sikon.nu och kostar 475:-

Sv: Svart Stall/Thermotäcke

Det var jag!!! Tack så mycket, jättesnyggt täcke! :)
Jag som nästan hade bestämt mig för Event's.... GAH! Ett till att välja mellan! :cry: :p

Hmmn jo själv tycker jag att MT´s Ser mycket snyggare ut om man jämför, men man vet ju aldrig hur det är i "verkligheten" sedan... :smirk: Dessutom såg jag nu i den förra tråd att du ville ha ett täcke med ca 300 g foder i ? Events är ju mer fodrat i alla fall... MT´s är det ju bara 150 g i...

Men här har du så du kan jämföra bilderna:

1140.jpg

basic_stallS.gif

Och hur mycket var det Eventtäcket kostade? MT kostade som sagt i alla fall 475:- på www.sikon.nu

Event's kostar 395:- hos Eriks Hästshop.
Håller med dig om att MT's är snyggare. Event's har konstig rygglinje och ser lite dassigt ut i färgen....
Ojoj... Vintern närmar sig.... :crazy:

Event är iaf inte alls dassigt i färgen eller har konstig rygglinje, dom är suveräna och brukar ligga ruskans bra på de flesta hästar.
Prisvärt helt klart och håller hur bra som helst.

Breccia_ skrev:
Event är iaf inte alls dassigt i färgen eller har konstig rygglinje, dom är suveräna och brukar ligga ruskans bra på de flesta hästar.
Prisvärt helt klart och håller hur bra som helst.

Jasså, säger du det... Men om du kollar på bilderna ovan så... Kanske hade fotografen bara en dålig dag! :banana:

Men jag har ju sett täcket i verkligheten, jag tycker precis tvärtemot vad ni tycker - det på skimmeln ser hemskt ut, kan bara tänka mig hur det är att ta i.
Sen är Event hållbart, ytan på det andra svarta syns ju genom bilden att det är så tunnt att en sticka i boxen kan repa upp det.

Hur ser din häst ut i bogen? Liten som en arab eller stor som en bruksnordis? Om jag tittar på de två täckena i denna tråd så ser MT-täcket ut att ha mindre bogöppning än det andra. För mig som har smalbogad arab skulle Event-täcket nog inte fungera då täcket skulle halka under bogen och låsa honom. Stalltäcken har de ju på länge så det är ju viktigt hur passformen är också.

/Camilla

Tack alla som engagerat sig! :)
Jag bestämde mig tillslut för Event's iallafall, hade tre alternativ; Horze Snuggle Rug samt det Cactuspower hittade till mig från Mark Todd.
Fick paketet på posten igår, rusade till stallet å provade. Det passade perfekt och var väldigt väldigt fint! Inte alls dassigt i färgen som jag misstänkt efter bilderna utan alldeles svart!
Nästan så jag längtar till vintern... :bump:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 895
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 526
Senast: __sofia__
·
R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 756
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka