svarta/röda vinbär

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Tribute
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 880
T

Tribute

har massor av svarta och röda vinbär på gården som vi inte kommer att äta upp, så jag undrar om de på något sätt kan vara nyttiga till hästarna? bären, bladen eller både och? vad är de isåfall bra för och hur mycket ska man ge?

Sv: svarta/röda vinbär

Annars finns det ju mycket man kan göra med vinbär, saft, snaps (lägg bären i en flaska, häll på valfri sprit och vänta några veckor...) gelé osv. Saft och snaps åtminstone kan man använda både blad och bär. Om inte annat så går det bra att frysa in tillsvidare!

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 202
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 400
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
616
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Bergsyra