Svarta tömmar i läder.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare knoppan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 188
K

knoppan

Letar febrilt efter ett par nya tömmar då mina favoriter har hängt med dagligen i 10 år nu och börjar bli lite slitna :D
Jag vet precis vad jag vill ha:
Bra kvalitet på lädret, dvs lagom mjuka och följsamma, med lite tyngd i.
Inga snabbfästen och annat trams utan vanliga hederliga spännen.
Delbara, men inte för kort "flärp" så dom går upp av sig själva.
12m. långa
Alla dessa krav kan jag få lite varstans men problemet är att jag vill ha SVARTA!
Någon av alla bukefalister borde veta var jag kan hitta detta, hoppas jag iallafall.
Bor i skaraborg, men är beredd att åka en bit om jag måste.

Sv: Svarta tömmar i läder.

Det är utmärkt kvalitet på Börjes svensktillverkade lädertömmar!

tärnsjö har tömmar i alla dess färger o former! inte de billigaste men ack så bra kvalité!

Börjes tömmar är ganska stela, så dem vill jag inte ha.
Finns tärnsjö på nätet?

Om du inte skulle finna det du söker, så tillverkar vi seldon i vårat sadelmakeri.

Du kan få dem precis som du vill, extra smala, långa, olika spännen, namn instansat och eget färgval. Önskas längre tömmar så stiger priset.

Svarta tömmar är billigast.

Pris ex: Tömmar normalbredd 19mm-21mm Av modellen standard. Dvs vanliga spännen ligger runt 750 kr plus frakt ca 50 kr.
Då kan du få ditt namn på dem oxå.

Många köpare har önskat det då det tydligen stjäls tömmar friskt på större stall.

Tömmarna leveraras mjuka dvs, de är inte hårda och stela som andra nyköpta tömmar.

De har den där rätta tyngden , mjukheten och ligger bra i handen. Vilket vi tycker är viktigt.

Hör av dig om det verkar intressant.

Annars skulle jag tipsa om Tärnsjö tömmar, verkligt bra köp! :D

Miagi skrev:
Om du inte skulle finna det du söker, så tillverkar vi seldon i vårat sadelmakeri.

:D
Vill bara meddela att jag slutligen köpte mina tömmar från ovanstående sadelmakeri och jag är mer än nöjd med dem. :bow:

Inte reklam, bara kvalitetsinformation till alla bukefalister. :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka