SVCD -format

Lorelie

Trådstartare
Vad spelar man en sådan i?
Jag fick en film av en kompis i julklapp, men den fungerar inte att titta på i datorn.
Jag har Quick Time, Windows Media Player, Real One Player och Winamp
 
Hej!

Det ska fungera med att bara starta den eller så behöver du ett codepack som gör att din dator kan läsa den
Eller så skaffar du Daemon toolz det har jag och jag kör direkt från HD.
Hör av dig om du behöver ha ett codepack jag kan skicka det med mailen.

Mvh Matte
 
Har du en vanlig dvd hemma så funkar den alldeles säker i den..
 
I nya "uppdaterade" versionen av MS Mediaplayer så kan man inte se på Dvd-format.
Det "fina" är också att det inte går att avinstallera om man väl har installerat den!

Men som sagts tidigare, det finns andra programvaror!
 
Jag har provat den i DVD-spelaren, men det går inte, har även provat i datorn (Det är DVD i den också), och det funkar inte heller
 
Jag hör av mig när datorn är ominstallerad, just nu är den väldigt ostabil och inte helt frisk, ska formatera om den nästa vecka.
 
Hej!

Jag kör SVCD och DVDrip i min dator det fungerar perfekt.

Och det ska fungera att spela filmen i vanlig dvd domjag känner kör stortsätt bara sådana i siona dvd´s

mvh Matte :)
 
Jag fick det inte att fungara i vare sig DVD-spelaren eller i datorn.
Båda är några år gamla, kan det ha med saken att göra?
 
Det kan bero på att din dvd som du har hemma kanske inte tar SVCD kolla om den är kompatibel för SVCD.
Men datorn´s CD-rom ska ta den fungerard et inte om du uppdaterar till den senaste verisionen av media playern så måste du nog ha en code pack eller så är skivan fel bränd
det kan vara det också.

Det kan vara därför den inte fungerar i dvd:n eller i datorn

Mvh Matte
 
Bara en fundering - jag kan inte så mycket om sånt här egentligen.
Vi har ju Pinnacle Studio 8 för att göra videos. Jag har vart inne rätt mycket och kollat på deras support, jag såg då något om att olika DVD-spelare kan ha olika standard (?) för SVCD om jag inte minns fel. Jag tror att man kan ställa in på lite olika sätt när man spelar in SVCD och att olika DVD-märken har olika standard?

Men, som sagt, jag kan ha fel. Det finns väl många andra format att spela in en film i - VCD, DVD, AVI mm? AVI blir väl jättestort tror jag - för stort för en CD...

Tja, det var kanske inte till mycket hjälp... Men jag har för mig att man kan kolla vilket format DVD-spelaren spelar upp i, kanske kan din kompis bränna om?

Mvh Cissi
 
Om dvd spelaren tar SVCD så ska det starta när man stoppar i den.
Då kan de3t vara 2 fel
1.DVD spelaren tar inte SVCD
2.Skivan är fel bränd

Mvh Matte
 
Jag gjorde en snabbkoll på Pinnacle, det sog jag såg gällde VCD. Det stod följande (angående att VCD inte går att spela i alla DVD):

If no errors were generated either during or after the burn process, the VCD most likely burned with no problems. Some DVD players only support CD-R media while others only support CD-RW media. Other DVD players only support certain types of media with the certain colors of dye. We recommend referencing the link below for information on some of the currently available DVD players and the media types they support. Please check this list as well as your DVD player's user's manual for information on supported media types for your make and model.

Vidare fanns en länk, jag har inte kollat:
http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php

Ytterligare en fråga vad det gäller att bränna DVD-skivor. Jag har förstått att det finns DVD+ och DVD- skivor. Vår brännare gör ju både och. Vad bör man välja? :D

Mvh Cissi (som är ny på det här med videoredigering och DVD - men försöker lära mig så mycket som möjligt)
 
Jag har en bränd sådan skiva, med en film från våran yiks förlossning. Något min mor gärna vill ha alltså. Inte för att jag förstår varför, för jag blir bara illamående :crazy:


Men men, i alla fall. Han sa då åt mig att ta hem PowerDVD, som den ska funka i, men den funkade inte då heller.. :confused:
 
Har du testat välja "File mode" och gå in på skivan och välja filen som heter AVSEQ01.DAT och spela upp den så?
 
min DVD spelar stödjer inte heller svcd.. men det funkar iaf.. :smirk: :D
 

Liknande trådar

Hemmet Inför flytten digitaliserade jag hela min film- och TV samling för att slippa släpa med en massa DVDer som vi ändå inte har nån läsare...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 881
Senast: Migo
·
IT & mobiler Suttit här och felsökt och felsökt på varför det inte blir någon bild. Dubbelkollat i datorn om jag måste ändra så att bilden dupliceras...
2
Svar
20
· Visningar
1 308
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 948
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 805
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp