Svea outdoor vintertäcke 300g

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mormor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 138
M

Mormor

Någon som har det.... :confused:
Täcket är svart/beige med bogveck.
Jag står i valet och kvalet om jag ska köpa det här vintertäcket till min häst...
Vill därför gärna ha synpunkter på detta täcke...?!

"Mormor"

Sv: Svea outdoor vintertäcke 300g

en häst i stallet hade det men silver/lila.. jag tycker det vra bra han var varm å torr fast mkt snö på täcket..

men det blå /gula ofodrade svea outdoor täcket jag fick med till climax var piss dåligt.. mer trasigt en helt.. gick sönder mer och mer bogvecket lossnade helt mm

Någon fler som har erfarenhet av detta täcke..??
Någon som vet hur det är i storlek? :crazy:

"Mormor" :bow:

Jag har ett silver/lila med halvhals..
Är nöjde med det, yttertyget är rejält starkt då min ponnys kompis har slitit sönder alla täcken utom detta, trots många försök så är yttertyget intakt. Dock så har innerfodret gått sönder, tyvärr.

Storleken är nog ganska normal, jag har 135 och båda mina ponnyer kan ha det utan problem, dom är rejäla i bogarna bägge två och det passar.

Nackdelen är att det tar lång tid att torka samt att det blir väldigt tungt när det är blött.

Tack för ditt svar! :D
Det låter helt utmärkt att det är "bett" starkt täcke. Hagkompisen älskar nämligen att äta på täcken.
Jag använder inte täcken vanligtvis, men nu när vi har haft över -20 grader ett längre tag så behövs det tyvärr. :crazy:
Så viktigast är nog att det är bra andasfuktion, för mycket väta blir det nog inte utvändigt. Det blir nog mest bara kallsnö som hamnar där.
Så tack för era svar, det blir nog ett sånt täcke då..!
Men har flera åsikter så vill jag gärna höra dom.

"Mormor"

Även jag har det silver/lila täcket fast regntäcket (Svea outdoor mellan rain). Jag skriver några rader endå, för det är ju bara stoppningen som skiljer...

Jag är jättenöjd med mitt täcke. Slitstarkt och håller tätt. Som Grängesberg skrev tidigare så blir täcket FRUKTANSVÄRT tungt när det är blött och det tar lång tid för det att torka (för mig tar det ett par dagar men jag har väl inte så effektivt torksätt kanske). Men är man inte allt för klen samt har fler täcken att byta mellan så är det ett supertäcke enligt mig! Jag är i alla fall jättenöjd med mitt!

Jag har både regn och vintertäcket, fast jag har det tjockare vintertäcket på 350 gram (svart/silver färgat)

Är supernöjd med båda mina täcken. Iofs har pållen bara haft vintertäcket på sig dom sista 3 dagarna så det har jag inte hunnit kolla av så bra ännu.
Men regntäcket är kanon. han kan stå ute flera dar i ösregn utan att det läcker igenom det minsta.
Tycker dom är ganska normala i storlekarna, kanske lite långa.

Jag och pållen älskar täckena iallafall.

Jag har ett regntäcke och en 150-gramstäcke av den gamla varianten. Super passform och mkt tåligt mot tänder... Regntäcket är mkt vattentätt och 150-gramstäcket är lite mindre vattentätt. Regntäcket är väldigt mkt använt och har nu börjat gå sönder i innerfodret (3-4 år gammalt).
Nu i våras köpte jag ett nytt regntäcke, 155 cm, som jag upplevde var större i storlek än den gamla modellen - tillfällighet? Det fungerar fint hittills (halvhög hals) men drar lite bakåt då det blir blött eftersom det är större än jag räknade med.
En liten detalj gillar jag inte, bensnörena är av elastamaterial. De förlänger sig själva om hästen drar lite i det (t ex rullar sig). Föreslår att man gör en knut el dyl vid justerspännet så att längden sitter stilla.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 232
Senast: Nota
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 399
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: MiniLi
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 204
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka