Sven Tolling död

Sv: Sven Tolling död

Sven tolling, rädda livet på min shettis, många år sedan i södertälje.
Vid ett mycket svårt kolik anfall, där flertalet fasta veterinärer inte hade tid //eller att det ej var ett nytto djur, som dom sa ej kom ut.
Fick jag tag på svens privata telefon, han bodde bara i södertälje men var ej verksam, trots det kom han ut mitt i natten och räddade
livet på min kära ponny, efter detta prickade han också alla veterinärer som vägrat komma ut,.
Tack för allt, sven, en riktig djur vän. Ta hand om alla hästar
i himmelen nu:
 
Sv: Sven Tolling död

Vila i frid.. :cry: Det är en stor man som gått ur tiden! Han gjorde mkt gott på många plan! Har drog åt svängremmen som ordförande i Svenska ridsportförbundet så att det kom på fötter o i rätt riktning. .. Detta trots mkt "protester" men han stod på sig o det är det många som är glada för idag även många av de som då "protesterade" har insett sig besegrade med glädje. Vet inte om ridsportförbundet klarat sin framtid utan honom... :angel:

En sann djurvän! :bow:

Vila i frid, nu slipper du ha ont längre...
 
Sv: Sven Tolling död

Oj vad tråkigt! Han var bra tyckte jag, tråkigt att han fick sluta sitt liv i förtid.

Rest in peace...
 
Sv: Sven Tolling död

Jag glömmer aldrig sven
Jag är uppväxt med honom och han hade även en vän med sig som hette kjell som oxå gick bort alldeles för tidigt. När jag var liten och han var och kastera våra hästar så hade han alltid med sin svarta Labbe som käkade upp testiklarna.Han bodde då i södertälje.
Han var en bra man. Hoppas han mår bättre nu där han är. Han var alldeles för ung för att lämna oss.:cry:
 
Sv: Sven Tolling död

Så sorgligt... Ibland är livet bara för orättvist!! :cry: Men en sak skulle jag vilja be honom: Att ta hand om mina hästvänner som finns i himlen... Fila i frid...
 
Sv: Sven Tolling död

Det är ju trevligt att se att det finns en del som tyckte om Tolling för hans skull. Jag tyckte att han hade bra ledaregenskaper då jag var verksam i u-sek, tyvärr har jag inga positiva minnen av honom när det gäller hästhantering. Jag kommer aldrig att glömma vad han gjorde med några av ridskolehästarna på Södertälje Ridklubb.
 
Sv: Sven Tolling död

Usch vad tragiskt:cry:.
Du var en stor man, Tack för allt du gjort för svensk ridsport:bow:!!
 
Sv: Sven Tolling död

asan Sv: Sven Tolling död

Det är ju trevligt att se att det finns en del som tyckte om Tolling för hans skull. Jag tyckte att han hade bra ledaregenskaper då jag var verksam i u-sek, tyvärr har jag inga positiva minnen av honom när det gäller hästhantering. Jag kommer aldrig att glömma vad han gjorde med några av ridskolehästarna på Södertälje Ridklubb.
---------------------------------------------------------------------
vad gjorde han med dem hästarna då?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Premieringsförrättaren och veterinären Kurt Graaf har avlidit i en ålder av 93 år, lugnt och stilla med familjen nära. Han levde sina...
Svar
0
· Visningar
312
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 709
Senast: Rie
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 844
Senast: Motacilla
·
  • Artikel
Hästnyheter Gunnar Lundqvist har avlidit efter en tids sjukdom, 85 år gammal. Närmast anhöriga är makan Evy och sonen Mats med familj.
Svar
0
· Visningar
297
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp