Sverige idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tja du hade ju mig på Facebook tidigare, om jag inte rört ihop dig med någon annan, så det hade ju varit lätt ordnat om du velat.
Jag vet inte riktigt hur jag ska börja här, men en debatt på facebook? Vad menar du? Vad skulle skillnaden vara? Jag är dessutom lika mycket en människa bakom PM eller DM här som någn annanstans? För övrigt har jag mer eller mindre övergett facebook, jag står inte ut med all yta på facebook.

Men vill du diskutera detta djupare så, som sagt - jag är ett PM/DM iväg bara.

Jag dyker ju dessutom rätt ofta upp på buketräffar i Göteborgs området.
Varken göteborg eller buketräffar finns med på min prioriteringslista men är du i min del av landet så är jag fortfarande ett PM/DM iväg .

• Gilla
Reactions: fio
Jag vet inte riktigt hur jag ska börja här, men en debatt på facebook? Vad menar du? Vad skulle skillnaden vara? Jag är dessutom lika mycket en människa bakom PM eller DM här som någn annanstans? För övrigt har jag mer eller mindre övergett facebook, jag står inte ut med all yta på facebook.

Men vill du diskutera detta djupare så, som sagt - jag är ett PM/DM iväg bara.
Att du därigenom hade både mitt namn och telefonnummer (tills jag tog bort dig för ett tag sedan)
Det var du som skrev att det vore roligt att diskutera IRL.
Du kan ju dyka upp på nästa buketräff i Gbg då.

Att du därigenom hade både mitt namn och telefonnummer (tills jag tog bort dig för ett tag sedan)
Nu kanske du tog detta lite för personligt, det var en generell känsla jag har där jag är trött på att det i alla debatter på nätet kastas goglade länkar kors och tvärs men när en träffar folk i verkliga livet så är länk-kastarna eller FAKTA-krävarna ofta mycket mildare i sin framtoning och inte alls lika debattivriga. Sen tror jag inte att du förstår, att bakom alla nick här, så sitter det riktiga människor, precis som på facebook. Som sagt har jag övergett facebook, och som sagt - nej jag sa just det att varken göteborg eller buketräff är något som finns på min prioriteringslista.

Nu kanske du tog detta lite för personligt, det var en generell känsla jag har där jag är trött på att det i alla debatter på nätet kastas goglade länkar kors och tvärs men när en träffar folk i verkliga livet så är länk-kastarna eller FAKTA-krävarna ofta mycket mildare i sin framtoning och inte alls lika debattivriga. Sen tror jag inte att du förstår, att bakom alla nick här, så sitter det riktiga människor, precis som på facebook. Som sagt har jag övergett facebook, och som sagt - nej jag sa just det att varken göteborg eller buketräff är något som finns på min prioriteringslista.
Vad menar du med att jag inte förstår att det finns riktiga människor här och på Facebook?

Vad menar du med att jag inte förstår att det finns riktiga människor här och på Facebook?
Enda skillnaden är att på facebook heter det DM, här PM. Jag förstår inte skillnaden i övrigt. Bara för att det finns ett namn på facebook innebär det inte att det utesluter att man svarar på ett PM här om man vill få kontakt. Men vet du vad - jag tror den här diskussionen är ganska fullständigt ointressant för de allra flesta. Vad jag sa och vad det jag sa innebär har nog framgått ganska klart, det var inte någon personlig utmaning till dig, bara en generell tanke om att en debatt utan google kan se väldigt annorlunda ut.

Det är väl inte så konstigt egentligen. EBO lagen ger ju dem möjlighet att bosätta sig var som helst oavsett anvisad kommun (bara bostadsfrågan är löst) det är därför 20st är skrivna på en 1:a.
Givetvis vill jag (om jag kommer ensam till ett nytt land utan att begripa ett pillekvitt) bo med mina landsmän. Därför har vi skapat ghetton. (visst det går bra att kalla det för utanförskapsområde, men ghetto är vad det är. Punkt)
Där har du en av orsakerna till varför vissa glesbygdskommuner är så angelägna att få fler flyktingar sig tilldelade. De vet att ungefär samtidigt som statsbidragen upphör tilldelas flyktingarna puk...och drar till närmaste storstad istället. glesbygdskommunen slipper bära kostnaden o staden drar nitlotten.

Det är väl inte så konstigt egentligen. EBO lagen ger ju dem möjlighet att bosätta sig var som helst oavsett anvisad kommun (bara bostadsfrågan är löst) det är därför 20st är skrivna på en 1:a.
Givetvis vill jag (om jag kommer ensam till ett nytt land utan att begripa ett pillekvitt) bo med mina landsmän. Därför har vi skapat ghetton. (visst det går bra att kalla det för utanförskapsområde, men ghetto är vad det är. Punkt)
Min kommun har bestämt sig för att EBO-lagen behöver inskränkas och kräver nu att den ska inskränkas så att kommunen ska ha rätt att kräva att ett eget hyreskontrakt ska uppvisas. Min stad har flest EBO flyktingar/flyttare i landet och det tros finnas en stor svart marknad här.

Men har de inte ändrat rätt nyligen i lagstiftning kring våldtäkt och då kunnat döma fler samt folk har anmält mer iom skärpta lagstiftningen?
Jag är inte insatt nog för att våga påstå saker. Så jag frågar iom att jag har läst det flertalet ggr på olika ställen.

Men har de inte ändrat rätt nyligen i lagstiftning kring våldtäkt och då kunnat döma fler samt folk har anmält mer iom skärpta lagstiftningen?
Jag är inte insatt nog för att våga påstå saker. Så jag frågar iom att jag har läst det flertalet ggr på olika ställen.
var inte det 2013

Fast den där infon var väl ändå rätt onödig tycker jag.. varför var du tvungen att påpeka att du tog bort honung på fb :crazy:

Fast den där infon var väl ändå rätt onödig tycker jag.. varför var du tvungen att påpeka att du tog bort honung på fb :crazy:
Har du bytt namn o telenr sedan dess? annars har ju alla kvar dina uppgifter ;)

Poängen var att hon skrev att det hade varit roligt att diskutera IRL när man inte kan googla.
Hon hade ju lätt kunnat styra upp något sånt om hon velat. Jag är inte direkt speciellt anonym.

Problemet är att just dessa traumatiserade människorna inte är rationella. De kan flippa ur för minsta lilla grej. Nu senast i Tyskland där en 15 årig grabb hugger ihjäl sin fd flickvän för hon gjorde slut. Han kom som ensamkommande ungdom 2016 och lär väl få åka hem om ca 10 år...

Man ska därför vara medveten om riskerna med att plocka in av humanitära skäl...

Eller
"Man ska vara medveten om riskerna med att föda söner".

Folk i Malmö kan helt inte inte ha läst vad buke säger om läget. Hade de bara läst den här tråden så hade de känt sig så mycket tryggare. Då hade de förstått att detta bara är eeeeenstaka händelser! De ser nog bara världen i lite svart och vitt, inga nyanser! Hade det varit så farligt att bo och vistas i Malmö hade sjöberg...förlåt...regeringen spärrat av stan ju!

Sen är det jättefiffigt tycker jag att anordna demonstrationer mot kvinnovåldet i sverige! Det hjälper nog jättemycket att d-e-m-o-n-s-t-r-e-r-a mot kvinnovåldet. De män som saknar respekt för kvinnor får sig nog en tankeställare. Eller...kanske inte.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...efter-valdtakterna-i-malmo--kanns-inte-tryggt

Umeå hade hagamannen, Malmö har en våg nu. Menar du att det därmed är nåt som sker i alla städer?

Varför räds du inte mördare som mördar helt oskyldiga helt random? Ausonius, Breivik och Mangs tex.

Du tycker alltså att jag fokuserar fel som lyfter att sjukvården har stora problem och att gängvåldtäkterna ökar medans polisen inte förmår göra något åt det (och annat). Sedan lyfter du i princip samma saker som du ser som problem?

Du ser alltså många problem. Gott så. Men du har inga som helst lösningar? Annat än att Sverigebilden utåt inte får rubbas, eller? För då löser sig alla problem av sig självt?

Jag förstår inte riktigt vad du menar att jag fiskar efter? Jag beskrev bara vad som hänt bara i min närmaste omgivning på senare tid då många i tråden likt en dåres envishet fortfarande hävdar att vi inte alls har särskilt mycket problem. Jag anser att vi har alldeles för mycket problem här och inget av det kommer ju lösa sig av sig själv genom att man stoppar huvudet i sanden likt vår regering och typ du.
Att högljutt basunera ut att "det är inte okej" eller "detta är oacceptabelt" som Löfven gör men sen inte lyfta ett finger för att stävja problemen mer än att försöka få Sverige att fortsatt se bra ut utåt (too late for that too I think) kommer knappast lösa problemen.

Helt ärligt, har du en aning om vad vår statsminister gör på dagarna? Har du öht en susning om vad han gjort eller inte gjort?

Vem som helst fattar att man inte stoppar det på en dag. Att dela ut armband tycker du är töntigt men det handlar om att arbeta förebyggande. Att aldrig skapa kvinnohat.

Umeå hade hagamannen, Malmö har en våg nu. Menar du att det därmed är nåt som sker i alla städer?

Varför räds du inte mördare som mördar helt oskyldiga helt random? Ausonius, Breivik och Mangs tex.

Ja, de värsta dårfinkarna kommer vi nog tyvärr aldrig helt kunna skydda oss emot, men visst fyller till exempel #metoo och demonstrationer en viktig roll, för att förändra mentaliteten och acceptansen för olika icke önskvörda beteenden.

Helt ärligt, har du en aning om vad vår statsminister gör på dagarna? Har du öht en susning om vad han gjort eller inte gjort?

Vem som helst fattar att man inte stoppar det på en dag. Att dela ut armband tycker du är töntigt men det handlar om att arbeta förebyggande. Att aldrig skapa kvinnohat.

Uppenbarligen gör han inte rätt saker i alla fall med tanke på utvecklingen.

Att dela ut armband är både pinsamt som töntigt för tror du verkligen på fullaste allvar att de som kränker kvinnor bryr sig ett skvatt om att någon delar ut eller går runt med ett armband som det står "tafsa inte" på?

Jag kan bara svara för mig själv men anledningen till att jag gärna postar länkar för att stödja det jag säger när jag diskuterar på internet är just att jag är mer anonym här(om än inte mer än att det rätt lätt går att ta reda på vem jag är) och det kan behövas för att bevisa att jag åtminstone har en hum om vad jag pratar om. När jag diskuterar med folk IRL behöver jag sällan komma med källhänvisningar för att folk ska uppfatta mig som trovärdig, även om de förstås inte nödvändigtvis håller med mig i sak.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 473
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka