Sverigegrepen

MonteRose

Trådstartare
Finns här någon som testat den nya spångrepen, Sverigegrepen?

Den är ganska dyr men om den är så bra som det låter på deras hemsida så är den värd pengarna. Tänker köpa en i dag men vill gärna höra andras erfarenheter.

Sv: Sverigegrepen

Jag har inte provat men den ser onekligen intressant ut! Får ganska lätt ont i axlarna så jag ska nog hålla utkik efter en sådan.

Har globus okrossbara grep och den är helt outstanding! :love: Men ett ergonomiskt grepskaft skulle ju vara mycket intressant! Ska bli spännande att höra om någon testat en Sverigegrep!

Vi köpte en, och har använt den i två veckor nu. Jag tycker att det är stor skillnad på den och den vi hade tidigare (Fiskars).
Sverigegrepen är lättare, det svängda skaftet är verkligen funktionellt och själva "spröten" på grepen är lite smalare och liksom spetsigare än Fiskars, så det blir lättare att få grepp om högarna när de ligger lite nertryckta i torven. Grepen är väldigt lätt, väger nästan ingenting alls :p

Både min man och jag är nöjda med Sverigegrepen.

Härligt att höra!
Min nyinköpta ligger nu i bilen och skall invigas i morgon. Jag ser fram emot att den ska sila bort den rena spånen i ett nafs. Jag har en gömmare och måste gå igenom precis hela boxen för att hitta bajsarna.

Jag e ju lite "de va bättre förr" människa, ;)
Använde sverigegrepen i Globen, va INTE impad.
Men de e väl kanske en vanesak ?

Jag håller med det var nog bättre förr.

Är ju som sagt lite nyfiken på själva grepskaftet en vet med mig att de få gånger jag provat ergonomiska saker tex. krattor, spadar och sopborstar har jag fått mer ont i ryggen :D Jag är nog lite konstig tror jag :rofl:

Jag tyckte själva vinkeln på grepen var alldeles för plan, typ som att kottarna kommer rulla av och inte ligga kvar. Men jag är väldigt sugen på att prova!

Jag har prövat och kommer förmodligen att köpa en också. Den passar mig bra, jag drar inte upp axlarna när jag använder den. Den är lätt och tar upp bajsbollarna lätt. Den är lite bättre än vanliga på att sålla ut rena spånet, men det är smalare tänder och lite bredare mellan dem, så de där pyttesmå bajsbitarna slinker igenom lättare (ja, jag är en petig mockare).

. Den är lite bättre än vanliga på att sålla ut rena spånet, men det är smalare tänder och lite bredare mellan dem, så de där pyttesmå bajsbitarna slinker igenom lättare (ja, jag är en petig mockare).

De tar jag för hand efteråt. :o

Tror ni att den funkar även för en som får ont i vänster handled av mockning (är högerhänt så vänster handled tar ju mycket tyngd när man mockar)?

kl, tror ni att man kan använda grepen även till halm boxar? har alltid använt spångrepar då de är lättare och längre än halm grepar :D, men får ont i axel, armbågar, handleder osv när jag mockar mycket och tungt(stallskötare). kör just nu med lindade handleder och stödbandage för tennis armbåge vilket fungerar ganska bra ^_^.

Jag tror inte det skulle funka så bra iom att den är så pass skålad och lång men riktigt säker kan man inte vara förrns nån provat.

Nu har jag premiärmockat med min nya grep.

Den känns ganska lång och lite otymplig när man ska byta sida och lite trickig när man ska kratta. Har inte riktigt fått in rätta knycken för att skaka ut spånen men spånen rinner igenom väldigt fint. Tror jag kan vänja mig vid den.

Min käre sambo köpte en Sverigegrep på Hööks åt mig förra veckan och jag är inte imponerad av den tyvärr:( Jag har problem med både axlar och handleder och det kändes inte bra med den. Fick inte till någon vidare teknik med den. Kändes tung och otymplig så jag kör vidare med min Fiskars:)

Vi har några styckna i stallet och jag gillar dom, absolut.
Lätta och smidiga. en kanon grep helt enkelt!

kl

alltså vad kostar dom då??? jag har googlat nu men hittar den inte prissatt någonstans?

Liknande trådar

Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 225
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka