sverigetäcket eksem

olmea

Trådstartare
Hej, är det nån därute som prövat det nya eksemtäcket från sverigetäcket-ryttargården och kan tala om vad ni tyckte om det?:confused:

Sv: sverigetäcket eksem

Har inget själv men en i grann-stallet har ett och varje gång jag har sett det på har det legat tok-snett och dragit. Har själv inga bra erfarenheter av Sverige täcket, bara att de sitter dåligt och ger skav, iaf på mina o på hästarna i stallet. Tyvärr :( :D

Har haft ett sverigetäcke av eksem modell för ett par år sen och det gav skav och satt grymt illa.

Sveas eksemtäcke är ju helt nytt för i år, och många förbättringar gjorda. Jag tycker att modellen är jättebra, men det är ännu lite trångt över bogarna på grova islänningar. Lite tunnare islänningar av den "nya" varianten passar det nog bättre på... Nästa år blir de ännu vidare över bogen iaf!

Vet du vad det har för tyg i år då? För förut använde det ju ett tjockt hemskt tyg som min häst svettades floder i, och fick en massa skav av. Ryser bara jag tänker på ryggsömmen på det täcket!

Såg just huvan från Svea..:eek: Öppning för pannlugg?! Och fransar för ögonen? Jisses... Jag som vill skydda min hästs pannlugg från knottotygen och inte vill jag att han ska få tygfransar i ögonen heller. :crazy:

Senast ändrad:

det ät helskumt, tyget är tjock o andas dåligt. Täcken är extremt långa, 115 ligger bra på en häst med rygglängd 125 :smirk: men istället blir det för trångt i bogen o halsen. Storlken större blir passformen ännu sänmre o hästen kommer kunna kravla sig ur det.
Nej riktigt dåligt täcke, skulle aldrig lägga en krona på det där.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 101
Senast: bobbbo
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
867
Senast: WildWilma
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 521
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka