Sviktande stigbyglar

Jane_Done

Trådstartare
Jag har fått problem med knäna efter en lång idrottskarriär så jag började fundera på om jag kan underlätta för mig med andra stigbyglar. Sprenger trodde jag var det givna valet men så hittade jag Mark Todd också.

Någon som vet vad som är skillnaden mellan dom? Det verkar ju skilja rätt mycket i pris.

Sv: Sviktande stigbyglar

Jag har för mig att du har viss kompetens på området. Hur är de bättre?

Jag har Sprenger o är nöjd, men har fått nys om Soft Jump o kommer köpa ett par av dem såfort plånboken tillåter :)

jag har marktodd och till det priset är dom givna för mig! jag tycker dom är underbara! har dock inte provat sprenger...

Har Mark Todd fortfarande bara en led? I så fall är ju Sprenger givna med 4-ledat system, jag hade valt de alla gånger.

Sprenger är mycket bättre! Både Mark Todd och Sprenger är 4-ledade. Dock sviktar Sprenger mycket bättre!

jag har inte sett dem live. Bara hört av andra ryttare att de avlastar knän o leder.

Det vet jag inte om jag kan hålla med om. Jag har såna och de är som vilka stigbyglar som helst.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 215
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 205
Senast: super
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 823
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka