Svts Öppet arkiv

Lillgrådis

Trådstartare
... gjorde min dag, rentav min vecka, med det fantastiska och oväntade glädjebeskedet att plötsligt kunna återse en av mina favoritserier genom alla tider: Spung! Båda säsongerna, alla avsnitt. När man vill. Hur många gånger man vill. Plötsligt är de bara där igen: Kim. Pelle. Petra. Melas. Ana-Maria! :love:

Hur ska man nu kunna motivera sig att gå till jobbet två hela dagar till denna vecka, när allt jag vill är att bädda ner mig med en stor godispåse och bara FROSSA i denna härliga serie? Eller gamla saknade vänner i andra program som plötsligt bara finns att se, närhelst man vill.

Finns det fler Spungfantaster här som delar min eufori? Eller har ni några andra gamla favoriter, som nu fått nytt liv i det öppna arkivet?
 
Sv: Svts Öppet arkiv

Själv har jag hittat en TV-serie från 70-talet som jag länge saknat: Kvartetten som sprängdes, bearbetad av Hasse Alfredson. Första lediga, regniga dag ska jag barrikadera mig med alla sex avsnitten...:D Å, vad jag ser fram emot detta!
 
Sv: Svts Öppet arkiv

Jag läste om Öppet arkiv häromdagen men kände mest att vad är det med nostalgi egentligen?

Tycker att jag har fullt upp med att titta på allt bra nyproducerat. Kör just nu första säsongen av Homeland och är såld.
 
Sv: Svts Öppet arkiv

Jag har bara tittat en snutt på första finalen i På Spåret men planerar att titta på lite annat, Hemsöborna och Hammarkullen t.ex har jag aldrig sett och särskilt Hemsöborna har jag hört så mycket gott om.

Gissar att jag kommer att titta på ett eller annat gammalt avsnitt av Rederiet också :D Det ska ju inte bli något superväder i helgen och jag ska åka till Bohuslän med föräldrarna, så det är inte omöjligt att jag klipper några avsnitt :D
 
Sv: Svts Öppet arkiv

Vad innebär egentligen Öppet Arkiv? Provade söka efter Hippo (hästprogrammet ni vet) men det fanns inte... Är det bara utvalda program som ingår? Jag fick för mig att det skulle helt öppet att rota i hela arkivet på något vis? :(
 
Sv: Svts Öppet arkiv

Jag läste om Öppet arkiv häromdagen men kände mest att vad är det med nostalgi egentligen?

Tycker att jag har fullt upp med att titta på allt bra nyproducerat. Kör just nu första säsongen av Homeland och är såld.

Ack, jag är avis på dig, vad du har framför dig. :) Homeland är en av de bättre serier som visats detta decennium, även om de gränsar till förutsägbarhet i slutet av andra säsongen. Jag väntar på att tredje säsongen ska starta vilken dag som helst typ.

Och det här med nostalgi, jag är rörande enig med dig. Men....har vi inte haft den här diskussionen tidigare, men gällande läsa om böcker? ;) Jag läser ALDRIG om redan läst bok, lika lite som jag skulle se om säsong ett av homeland. Eller titta på rederiet igen. Eller lackalängorna. Hu! :D

Jag småtittade lite på ett avsnitt av Jacobs Stege häromkvällen på öppet arkiv. Men njaaaeee...jag kryssade gabska snart. Jag har redan sett det, inget att lägga tid på när jag har så mycket NYTT att lägga min tid på. OCH - saker jag faktiskt inte sett som finns på öppet arkiv, som är trots gammal produktionsålder - nytt för mig.
Men se om gammalt - näh! :)
 
Sv: Svts Öppet arkiv

Jag tror att det är lite "tjuvstart" än så länge, men jag har fattat det som att allting kommer att finnas så småningom.
 
Sv: Svts Öppet arkiv

Och jag var inne och letade efter Bullen för det vill jag se igen! För visst var det SVT det gick på..?
 
Sv: Svts Öppet arkiv

Jag var för ung när Sparvöga gick men men syster och mamma tittade på det. Nu har jag börjat titta på det, äntligen :)
 
Sv: Svts Öppet arkiv

Jag är helt tvärtom, jag älskar nostalgi och läser många gånger hellre en gammal bok än en ny.
Samma med film, kan se Sällskapsresan varje kväll och tycker den är lika underbar varje gång.
Arkivet är guld för mig, frossa i barndomsminnen.
 
Sv: Svts Öppet arkiv

Jag älskar SVTs öppna arkiv, finns hur mkt skatter som helst att njuta sig igenom där.
 
Sv: Svts Öppet arkiv

... gjorde min dag, rentav min vecka, med det fantastiska och oväntade glädjebeskedet att plötsligt kunna återse en av mina favoritserier genom alla tider: Spung! Båda säsongerna, alla avsnitt. När man vill. Hur många gånger man vill. Plötsligt är de bara där igen: Kim. Pelle. Petra. Melas. Ana-Maria! :love:

Hur ska man nu kunna motivera sig att gå till jobbet två hela dagar till denna vecka, när allt jag vill är att bädda ner mig med en stor godispåse och bara FROSSA i denna härliga serie? Eller gamla saknade vänner i andra program som plötsligt bara finns att se, närhelst man vill.

Finns det fler Spungfantaster här som delar min eufori? Eller har ni några andra gamla favoriter, som nu fått nytt liv i det öppna arkivet?
Anita o Televinken ska jag se :). Det var tider de :up:
 
Sv: Svts Öppet arkiv

Ännu större anledning att köpa ny tv som jag kan kolla allt på tv:n! Vi planerar att göra det efter sommaren. Vår gamla tv verkar aldrig vilja lägga av...
 
Sv: Svts Öppet arkiv

Vi har övervägt det faktiskt. Ibland blir bilden lite ljus och varje gång hoppas jag att den ska gå sönder, men icke. Det känns bara så slösaktigt att kasta ut något som faktiskt fungerar och tänk hur BILLIGA alla nya tv-apparater är förhållandevis mot vad de kostade för 4 år sedan. Vi har ju TJÄNAT massor på det här...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp