svullen buk- priteinbrist?

Sv: svullen buk- priteinbrist?

finns det för o nackdelar att välja hack eller pellets ur hästens synvinkel? jag tycker det verkar lättast att ge pellets bara blötlägga o ge i krubban men det kankse är roligare för hästen att äta hack?? men ddet verkar krångligare att köpa förvara o fodra med det?? vad ger ni? vad är vanligast jag har bara sett pellets

Sv: svullen buk- priteinbrist?

finns det för o nackdelar att välja hack eller pellets ur hästens synvinkel? jag tycker det verkar lättast att ge pellets bara blötlägga o ge i krubban men det kankse är roligare för hästen att äta hack?? men ddet verkar krångligare att köpa förvara o fodra med det?? vad ger ni? vad är vanligast jag har bara sett pellets

Det beror på hur hästen är... Har den ett stort tuggbehov och äter fort? Då är det bättre att ge den hack som den kan pilla lite längre tid med.
En del hästar gillar inte hacket men äter pelletsen... så det beror på hästen som sagt!
Tror pellets är lite vanligare men många ger hackat också.

Liknande trådar

Foder & Strö Haha visste inte hur jag skulle formulera rubriken 🙈 Jag har en häst som varje vår när det börjar växa blir svullen runt ganascherna...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
870
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 161
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka