Svullen hals

N

nDian

Hejsan!

Min dotter är 5½ år. Dom senaste två månaderna så har hon haft hög feber samt ont i halsen som kan tyda på halsfluss. Första gången fick hon pencellin. Hon har haft såhär nu 3 gånger dom senaste två månaderna. NU är hon bättre. Men hennes halsmandlar är fortfarande svullna, inga orickar på dom utan bara svullna. Och man hör när hon pratar att det är svullet. Vad kan det vara för något? Nör jag ringer till vårdcentralen så säger dom bara att det är ingen fara om hon inte har feber och kan äta. Fundera rpå att ringa till BVC.

Mvh
 
Sv: Svullen hals

Hade ett barn på jobbet som hade sådana problem som du beskriver, han fick efter många om och men plocka bort sina mandlar. Efter den operationen har han sällan problem.
Förr togs ju ofta mandlarna bort vid minsta lilla problem, numera är man mer restriktiva.
Hör med sjukvården om din dotter kan vara aktuell för op.
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 174
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Celinehenn
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 028
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp