Bukefalos 28 år!

Svullet ben linda HJÄLP!!

Coop

Trådstartare
Snälla hjälp, *suck och stön*

Hästen är lite svullen i hasen ner mot kotan. Hände antagligen något när vi red sist. Pratat med vet som tyckte att vi skulle avvakta. Hästen har spatt i samma ben men hon är "frisk" med det nu.

Ska nu linda benet men med vad :confused:

Tänkte linda andra benet med stödbandage eftersom hon avlastar benet hela tiden. Och det svullna benet med något värmande.

Snälla säg vilket som är stödbandage (vetflex??) och vad man ska ha för linda som värmande bandage.

Är så trött på allt nu så jag vore överlycklig om jag kuinde få lite tips.:bow:

- Coop som undrar om hon ska ha hästar som skadar sig hela tiden.
 
Sv: Svullet ben linda HJÄLP!!

Linda båda bak med stallbandage, om det inte finns sår kan du använda liniment under (svag) Annars tycker jag att back on track är super, de ger go värme och du behöver ju inte vara rädd för blister effekt.

inget kul när de skadar sig.....
 
Sv: Svullet ben linda HJÄLP!!

Linda båda bak med stallbandage, om det inte finns sår kan du använda liniment under (svag) Annars tycker jag att back on track är super, de ger go värme och du behöver ju inte vara rädd för blister effekt.

inget kul när de skadar sig.....


Tack för ditt svar!

Vad är blistereffekt??
 
Sv: Svullet ben linda HJÄLP!!

Blister effekt=Det blir helt enkelt för varmt.. Kan bli brännskador och annat tråkigt av det hela. Dålig på att förklara..
 

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet/kunskap om detta.?Min häst har efter 3 besök på klinik diagnostiserats med detta. Han har behandlats för de...
2
Svar
24
· Visningar
3 560
Hästvård Hej ! Behöver tips råd ! För att göra en lång histora kort så i september hade min häst en stor lymfangit på bak benet höger bak. Tog...
Svar
3
· Visningar
1 132
Senast: aramis
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 902
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej! Ngn kvällsmänniska vaken ?! Tog in min häst en timme sedan från hagen. Lerigt och halt i hagen. Ser att hon är väldigt svullen bak...
2
Svar
38
· Visningar
6 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp