Svullet knä!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare marie ireholt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 705
M

marie ireholt

Mitt arabsto har blivi lite svullen i ena framknäet.Longerade henne för o se om hon haltade.Visade ingen hälta alls.Är det någon fara o rida henne?

Sv: Svullet knä!

Jag skulle rösta för att du tar det lite lugnare och försöker belasta knät så lite som möjligt. Får knät aldrig tid att läka kan det bli "kronisk inflamation" (om det nu finns något som heter så...), alltså du tror att det läkt, men sen går skadan upp igen o blir värre osv. Det är bättre att läka ut en skada en gång för alla.

Tänkvärt: Själv var jav väldig flitig i skolan och skrev mycket... När vi sysslade med geometri i matten blev det mycket suddande om omritande. Detta pallade inte mitt pekfinger som blev helt inflamerat och jag kunde knapt skriva. Men jag vilade inte mitt finger, vilket jag helt klart hade behövt göra. Under sommaren märkte jag ingenting (vilket iof inte är så konstigt), men sen till hösten kom det tillbaka igen. Nu mår mitt pekfinger bra, men jag kan fortfarande få tillbaka det om jag skriver mycket...

Liknande trådar

Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 067
Senast: jemeni
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
289
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 126
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 013

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka