Svullna, gallor på bakbenen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Cinzano
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 958
C

Cinzano

Jag funderar på en egen liten teori, tror ni den kan stämma? Nu när regnet har öst ner över både folk och fä blev min hästs bakben jättefina. Inte en galla så långt ögat kunde nå. Jag tror det kan ligga till så här, eftersom han gick i en hage utan träd ett dygn när det regnade som värst (hmm och matte var i falsterbo) gick allt överskott (bra bete) åt till att hålla värmen. Dagen efter flyttade jag hästarna till en mer kuperad hage med massor av träd och nytt gräs, dagen efter var gallorna tillbaks!

Kan detta vara (helt enkelt) proteinöverskott? Han går på bete för 2:a året i rad med mej som ägare, innan dess gick han i en liten hage ihop med 5 andra hästar året runt (inte hos mej!!!) Gallorna dök upp förra sommaren, har ej funnits i vinter, bara vid ett tillfälle, då jag bytte foder!

Vad tror ni????

glömde att säga att gallorna är mjuka och blir mindre då han rör på sej. Visar inga tecken på att ha ont=tvärtom!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 971
Senast: Freazer
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i... 2
Svar
33
· Visningar
10 485
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 680
Senast: Liten
·
M
Hästvård jag har en 5 åring häst som jag tävlar hoppning med. I maj det här året så gick vi omkull på en träning och efter det så påvisade hon...
Svar
3
· Visningar
2 461
Senast: qnockout07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka