SWBs Elitfölauktion 2015

55 för Tornado var extremt lite tycker jag, blev den såld för det så skulle jag ha varit kvar ock shoppat ju :angel:

Receptor blev iaf inte såld för det priset enligt ägarens fb.
 
Kollade de sista och fascineras också av de låga priser på många (fina) föl :down: Men kanske var startfältet för stort? 35 föl är ganska många att aktionerna ut. Hade kanske räckt med de 15-20 "bästa" fölen...
 
Vad ska man göra? Man måste få både uppfödare och köpare med sig in i ridhuset. Känns komplext.

Jag tycker iallafall att man kan kvotera så att där är lika många hopp- som gångartshästar. Corporal, Heartbeat, Bravour osv? Inte en enda.
"En ädel, korrekt och hållbar varmblodshäst som genom sitt prestationsinriktade temperament, sin ridbarhet, goda rörelser och/eller hoppförmåga är konkurrenskraftig internationellt." -ASVH

Zangersheide kränger 60+ hoppföl på två dagar varje år med 100k i snittpris 2014. (http://www.zangersheide.com/en/Zangersheide-Quality-Auctions-2014)
Verkar vara en mer öppen stambok vilket ger en bredare hingstpark. :cautious:
 

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 354
Senast: athena
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 794
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp