Sweet Iron / Sötmalms bett

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Superbiddi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 229
S

Superbiddi

Jag skulle vilja testa att rida på ett tre delat sweet iron eller sötmalms bett.
Men hittar inga tre delade.
Finns ett på hööks men det är felkonstruerat så det går bort.

Hjälp! Vart finns det tre delade sweet iron eller sötmalms bett i stl 11.5?

Sv: Sweet Iron / Sötmalms bett

Tredelade sådana tycker jag finns överallt. Vad menar du med att det är felkonstruerat?

ok, ja jag kan nog bara ha missat dem. tycker jag tittat på de flesta nät butiker men hittar bara tvådelade.

Fel konstruerat på det sätt att mitten delen sitter åt fel håll. När bettet ligger i hästens mun så är det de två sidorna som viker sig upp mot gommen och då blir det två kulor som "sticker upp". Jag vill ha att det är mitten delen som viks upp mot gommen. ( jätte dålig på att förklara men hoppas du förstod)

Har du verkligen testat Hööksbettet ?

För min ponny som är en grav bettfobiker har inget emot det bettet. Och han är sådan att han talar MYCKET TYDLIGT om ifall han inte gillar bettet han har i munnen.

Har även testat det på stallets övriga hästar, och efter det införskaffat ett till dom var då dom gillade det skarpt.

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
533
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 303
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 056

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka