Sy egen hästutrustning?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Yellow_Dino
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 906
Y

Yellow_Dino

Tänkte börja sy någon typ av utrustning i slöjden på skolan, någon som har ngt tips på vad? har tänkt på såntdär lurvigt teddy tyg på insidan av ett schabrak. Har även täkt sy benlindor, eller täcke.
Har du sytt någon utrustning själv, vad för något?

*sara som har tråkigt, sjuk :cry: *

Sv: Sy egen hästutrustning?

Schabrak
och min kompis sydde fleece täcke!

Jag har sytt diverse luss till grimmmor, schabrak, vojlockar och transportskydd under mina år på syslöjden :D

Transportskydd?? oohhh, samma fleecetäcke:P hinner nog med ettpar nosludd oxå. Har tillverkat en mycket fin (inte?? ) Nosgrimma på träslöjden. Hur syr man ettpar benlindor? ja måste tänka om:P.. de räcker inte att vara sjuk, nu fick man hicka oxå!.:( *morr*

Jag har sytt nosludd och ett vattentätt ländtäcke med teddyfoder, urmysigt.

Jag har bara gjort benlindor av fleece, hur enkelt som helst!
Andra saker man kan ge sig på: ländtäcke, fleecetäcke, schabrak, nos/nackludd... :)

Jag har sytt fleecefodrat bävernylon-ländtäcke,massor av nosludd,Fleecetäcke(helhals) ochn sytt om en jäkla massa;)
Är man snål så är man;)

nosludd har syrran sytt. tar typ 15 min.

Jag har sytt en massa saker!! Några exempel är, fleecetäcke, grimma, grimskaft, transportskydd, benreflexer, tränstreflex, däckelunderlägg, nosludd, körtäcke, körförkläde, väska med behövligheter att ha i vagnen. Allt till en shettis, då det kan vara svårt att hitta grejjer i rätt storlek! Och allt i liknande och matchande färger! Tycker det är riktigt kul också är det ibland lite billigare...Men billigast är säkert ändå att köpa begagnat om man hittar rätt storlek. Men syr man själv får man det precis som man vill ha det!

ni som har sytt schabrakt HUR GÖR MAN ??? någon bra beskrivningar har nämligen sy slöjd i morn =)

sådan där sittvärmare kansek =), ska jag göra, fast hemma istället för på syslöjden, eftersom att jag reddan har slutat skolan =)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej lingonsvejs :D Jag har lite frågor. 1. Jag har tänkt virka en huva åt hästen men hittar verkligen INGET mönster. Vore det...
Svar
1
· Visningar
2 763
Senast: pajaztar
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 621
Senast: moonstruck
·
S
Utrustning hejsan jag gillar att sy och framför allt designa lite annorlunda saker till häst. det började som en kul grej, men nu börjar det bli... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 615
Senast: fjordtokan
·
M
Anläggning Hej! Tänkte starta en tråd där vi kan dela med oss tips på hur man organisera förvaringsutrymmen i stallet/sadelkammaren, hur man... 2
Svar
31
· Visningar
12 131
Senast: Bellapops
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur