Sy eget täcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lilldemonen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 060
L

Lilldemonen

Då det är så himla dyrt med täcken och jag gärna vill ha något riktigt udda och personligt har jag efter mycket om och men beslutat att sy mitt fleecetäcke själv. Någon som vet var spännen, remmar och dylikt som behövs till täcket kan inhandlas. Letar desperat! :cool:

Sv: Sy eget täcke

Beror på vad du ska ha för spännen. Vissa hästsportaffärer har sånna extra spännen som man köper oftast för att byta ett som har gått sönder. Men, alla har inte det, men jag tror h**ks brukar ha. Annars så kanske det finns nåt passande på typ vanliga textilaffärer.

Spännen och sånt tar man från kasserade täcken, det sänker priset något om du ska sy själv.

I allmänhet (beroende på vilken typ av täcke du ska sy) så är det inte så billigt att sy själv. Tyg, kantband och annat kostar ganska mycket, plus att du får gör allt jobbet själv...

Det finns visst massa pengar att spara!
En liten tjej på stallet ville så gärna ha ett fleecetäcke med Nalle Puh på men dessa kostar ju skjortan som de flesta vet, så hennes mamma köpte fleece med Nalle Puh tryck och sydde själv, för under 200 kr!!! (b-ponny).
Gissa om alla andra småtjejer var avundsjuka sen!

Men pinky skrev 'i allmänhet' när disney är med i leken är det ju oftast dyrt.

Vanliga fleecetäcken som man kan köpa utan gjordar från 130:- eller med gjordar från sådär 300:- är det svårt att matcha när man syr själv. Just kantband och spännen är det som drar iväg. Beroende på hur stor häst man har kan man ju klara sig med ca 2 meter tyg, men då är det inte säkert att täcket blir så djupt på sidorna. Jag har gjort flera fleecetäcken för att det är skoj, det har inte blivit billigare än att köpa.

Sadelmakarna brukar ha div spännen och remmar, tyvärr har de jag känner sällan eller aldrig annan färg än svart. Lottas i Floby säljer en del spännen och band (tror man får träff om man googlar på lottas trevattna floby).

haha, kul idé :D nu vill ja me sy ett eget. Skulle va kul o ha nått som ingen annan har med lite "extra funktioner"

Spännen och sånt kanske finns i syafärer och som sagt på hooks osv. Men var hittar man spännen inkl. remmar till magen :confused:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 205
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Emuliiaa
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
400
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag... 5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 785
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka