Sy egna hästgrejer

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sparf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 905
  • Visningar Visningar 392 735
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejer

*KL
Någon som har någon erfarenhet av att sy i bävernylon?
tjockt, knöligt? dyrt? Andas det eller är det som en plastpåse på hästen? hur är undersidan, sträv eller mjuk.
Börjat tänka om mitt ridtäcke :angel:

låter slinkigt?
fast det kanske det inte är?

hmm.. hur menar du med slinkigt?
Känns som om det kommer vara rätt hårt att sy i.
Aja, jag börjar med fleecen, så får jag sy ett i bävernylon när jag blivit lite duktigare :banana:

*kl*

Jag fick ett pysselinfall igår morse och plockade fram det släta pannbandet jag sydde. Det blev inklätt i röda och gula sidenband :D Sen fick jag ett till infall och klädde in kapsonens nosdel för att matcha!

9088333.jpg

9088336.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_8/09080000-09089999/640x480/9088335.jpg

mhm, de tär ju det. men när man inte behöver dem, verkar de vanliga gå av ändå. morr!
Vet du om bävernylon är så pass tjockt att man behöver jeansnålar?

man kna sy med jeans nålar även fast man syr i vanligt tyg :angel:
bävernylon är tjockt men jag vet inte om det krävs starka nålar för det. :confused: hur blir det när man syr i det, läcker sömmarna? :confused:

*knapplånar*

Tänkte bara säga att jag har gjort ett dressyrspö! :banana: Det kommer bara ligga på hyllan säkert men ändå:p Kostade mig ca 7 :-, blev skitsnyggt och tog ca 15 minuter att göra:D Bild kommer!

Hur gör du en pad till bomlös? Ingen som kan visa typ steg för steg, eller om har några kort på undersidan eller nåt?
Grunden är samma som ett vanligt schabrak, fast lite mjukare...jag brukar fodra med en bit tunt polyestervadd-täcke. Sen syr man fickor i överkant för iläggen, och använder sina vanliga ilägg! Jag har ett par TNequalizer som jag flyttar mellan paddarna när jag byter...de är ju rätt dyra, annars vore det onekligen bekvämare att ha fler :)

Här syns lite hur fickorna ser ut:
Img_1799.jpg

En annan pad underifrån:
pad4.jpg

Här ser man hur iläggen stoppas in:
pad3.jpg

Fråga på om du vill veta mer :D

Så där ser min snart oxå ut... när jag har köpt teddy. Nu har den sett ut så här i två dagar... (finns i barbackapadtråden oxå) Vet inte om den ska bli pippigul och långluddig, eller mer diskret vitluddig..?

mlningar-mm.jpg

Grunden är samma som ett vanligt schabrak, fast lite mjukare...jag brukar fodra med en bit tunt polyestervadd-täcke. Sen syr man fickor i överkant för iläggen, och använder sina vanliga ilägg! Jag har ett par TNequalizer som jag flyttar mellan paddarna när jag byter...de är ju rätt dyra, annars vore det onekligen bekvämare att ha fler :)

Här syns lite hur fickorna ser ut:
Img_1799.jpg

En annan pad underifrån:
pad4.jpg

Här ser man hur iläggen stoppas in:
pad3.jpg

Fråga på om du vill veta mer :D

Jag förstår nog hur du menar. Tror jag. ;P Du vill inte sy ett så fint till mig som du har? :p :D

//Diana

Alltså.... sabla ADSL som inte fungerar som vaill denna vecka...

Jag VET att jag postade ett inlägg där jag skrev att jag tyckte det var riktigt läckert... åtmindstånde är "knappen" brunfärgad som den blir när man tryckt på dom...

Hur som helst så ÄR det RIKTIGT LÄCKERT :banana: :banana: :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill ha ett ulltäcke till min storpudel men eftersom hon kräver rätt stor storlek så blir det så dyrt att köpa. Jag funderar därför...
Svar
2
· Visningar
1 517
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en freemax med tillhörande pad med ordentliga paneler men har nu tänkt att jag ska sy en egen pad med inlägg så jag kan ha vanliga...
Svar
6
· Visningar
2 078
Senast: Totola
·
A
Utrustning Jag har fått lite fnatt och vill börja sy massor av grejer själv nu så då behöver jag lite råd från sygalna bukefalister Jag är...
Svar
2
· Visningar
719
Senast: Halvblod_Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur