Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 734
  • Visningar Visningar 101 304
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sy egna hästgrejor, tråden har vuxit sig lång

Jag tror faktiskt jag ska göra det med. Har några småhål som behöver lagas, och inte tänker jag släpa in täckena i huset iallafall :p

Hon (hästen) tyckte att jag var lite konstig först men en flik på 5x5 cm tog kanske 10 minuter bara :)

Vad använde du för stygn föresten? Finns ju så många olika :p

Vanliga enkla kaststygn. Ganska långa så att tyget inte skulle repas men sydde tätare istället.

okej, men sydde du genom hela täcket eller bara genom ytterlaget?

Nu har jag klippt av mina damasker till en bättre längd. När man hade skydden rätt vid kotan så räckte dom nästan över hela knät :crazy: Men inte längre!

Före

Vad som finns mellan. Påminner om mjukt liggunderlag närmast benet

Efter
Jag har inte sytt över öppningen för jag tror inte det behövs. det finns inget som kan fransa sig eller ramla ur. Ska dock sy för hand över de befintliga sömmarna som jag klippt av så de inte repar upp sig.

Här är remsan som blev över. Man kanske kan göra en boot av den??

Lägger även upp bilden på hur det såg ut först igen. Här 'hänger' den för långt ner. Kotan slutar nästan där den sista kardborren börjar.
På benet..

Senast ändrad av en moderator:

Du kan ju göra ett sånt där karledskydd eller vad det heter som är vanligt bland travhästar.. om du behöver ett sånt ;)

Ahmen det ser typ ut som den remsa du klippt bort, åsså sitter de en kardborre på. Åsså spänner man den typ.. i karleden? haha, jag kan inte de där jag tror det är nån travgrej men.. :P

Hahaha, ja du ser ju hur bra jag är på att förklara nått jag inte förstår själv hahaha :rofl: men kolla på nån travsida så finns de säkert :P

någon travsida.... hmm. annars kan vi ju helt enkelt fundera ut något annat användningsområde :angel:

Aah, kanske... ;) :idea:
Om man har en nylon grimma utan fodring kan man sy på på insidan av grimman så det inte blir skav, som en fodring? :angel:

Guuud vad obehagligt smart! haha, jag har bara nylongrimmor utan fodring. ;) Det är faktiskt något jag definitivt skulle tänka mig att göra :)

tillägger:
absolut inte frotté som undersida, det är grymt svårt att få det bra

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för... 39 40 41
Svar
812
· Visningar
158 410
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur