Sy in stövlar i skaften?

Solponny

Trådstartare
Har hittat ett par helt nya Cavallo Grand Prix Plus på Tr*dera för 2200 kr. De är ungefär 3-4 för breda i skaftet, men jag funderar på om man kan låta en duktig skomakare sy in dem? Någon som har gjort det? Blev det bra? Kan tillägga att det är dragkedja framtill på dem.
(ledsen att behöva starta ännu en stöveltråd, försökte söka men hittade inte...)

Sv: Sy in stövlar i skaften?

Vet att sadelmakaren på Strömsholm gör det, men ej testat själv. Hör med sadelmakeriet där och se vad de säger.

Nu vet jag inte vad et kostar med nya, men hör med ev skomakare vad de tar för detta. Kan ju vara så att det lönar sig att köpa nya.

Du verkar ha himla problem med att hitta ett par stövlar..

Är det inte bättre att du går till en välsorterad ridsportsbutik och PROVAR vilka stövlar som sitter bra?
Det blir aldrig riktigt bra att krångla med att göra om stövlar och det är inte speciellt billigt heller.
Sen kan du gå hem och kolla på tradera, ebay, blocket mm om det finns den modellen du vill ha i rätt storlek och finns inte det får du spara tills du har råd att köpa rätt stövlar? Som passar dig?

Jag lagade dragkedjan på mina Petrie och den lagningen, trot duktig personal inte blev lyckad. Rekommenderar därför, som många andra att prova stövlar. Tänk om du inte gillar modellen?

Det är dyrt att både sy in och sätta dragkedja, vilket inte alltid blir lyckad.

Jag har sytt in stövlar och det har blivit bra. Välj skomakare med omsorg bara. Betalade 600:- sist.

Måste bara svara. :) Något OT

Vaah? Det är mindre än vad jag betalade för ett dragkedjebyte! :O

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka