Sy överdrag till westernpad

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Tiore
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 958
T

Tiore

Låter kanske lite småfånigt:o, men är det någon här som provat att göra det å hur gick ni då till väga? Vilken sorts tyg använde ni å hur såg "konstruktionen" ut? Är sugen på att testa, men behöver nog några tips å råd:grin:

Sv: Sy överdrag till westernpad

Jag använde vanligt lakanstyg, ganska slitstarkt finns i de flesta tygaffärer. Sydde som en påse och gjorde avancerat med tryckknappar längst bak för att hålla ihop det. Det var rea på slöjdaffären så jag passade på :angel:
Annars kan man sy som ett örngott med en överlappande bit.

Ja, så gjorde jag. Fick måtta efter paden givetvis, la paden på tyget och vek över det och nålade ihop sidorna där jag ville ha dem. Sen bara att krångla ur paden igen utan att dra bort för många nålar och tråckla ihop det! Gick på ett par minuter. För att piffa upp det lite extra strök jag på lite trevliga bilder med ett sånt där specialpapper som man kan skriva ut på och stryka fast.

Glöm inte fålla kanterna bara! Det gjorde jag på alla mina överdrag, och det trasar upp sig i tvätten...

Sv: Sy överdrag till westernpad

Tusen tack för tipsen:) Ska definitivt prova:banana:.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Shixle
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 951
Senast: ildiko
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: Grazing
·
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka