Sy på båge på ridstövlar

Pica

Trådstartare
Kan man på nåt sätt sy på en båge på ridstövlar som inte har det från början?

Har inte råd med fina dressyrstövlar :cry:

Sv: Sy på båge på ridstövlar

kan kan man ju, men frågan är ju hur fint det blir, det blir ju då att man antagligen klistrar fast tunt läder med båge på stövlens topp, blir då som en bård ca 2-3 cm nedanför kanten, sen så syr/ klistrar man dit ett lite tjockare läder + tyg på insidan av själva bågen så den blir stabil. men att få detta snyggt är nog svårt, och antagligen inte så billigt heller.

Ok. Då blir det till att spara till nya, fina. Skulle skämmas om det inte vore snyggt...

Du kan ju höra hos skomakare vad de säger! Tror inte det är något jättejobb. Passa på att be dem göra den brun, och kanske 10 cm ner runtoms stöveln ;)

Kan man på nåt sätt sy på en båge på ridstövlar som inte har det från början?

Har inte råd med fina dressyrstövlar :cry:

Ja det går hur bra som helst. Jag har själv gjort det på ett par ridstövlar som var lite för korta. Jag lämnade in dem hos sadelmakaren på Strömsholm och han satte på en krage. Det blev snyggt.

Komme du ihåg ungefär vad det kostade? Har också några stövlar jag velat förlänga.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
611
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Tenderar att svullna en del om benen vilket gör att jag vissa dagar knappt får på mig mina ridstövlar. Brukar lyckas pressa igen... 2
Svar
22
· Visningar
1 554
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
520
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka