Sy ridkläder?

Lejonelle

Trådstartare
Hej - nån här som hittat var man kan köpa mönster till ridbyxor? Kanske rentav nån här som kan tänka sig att sälja ett? Försökte beställa den där boken "Make Your Own Horse Clothing" som några skrivit om här i gamla trådar men den var slut hos förlaget. Andra tips på hur man kan få tag i ett bra ridbyxmönster? Och vilka tyger man ska använda för bästa resultat?

mvh
Lejonelle

Sv: Sy ridkläder?

Ingen som vet? Jeg er også interesert i dette :)

Kanske man kan sprätta upp ett par gamla ridbyxor och ha som mönster? Vad tror du man ska ha för tyg?
mvh
Lejonelle

Jag hade ett mönster för flera år sedan, då jag ofta sydde mina kläder själv. Gå in och fråga i en sybehörsaffär för dom kanske kan ta hem ett mönster åt dig.

Jag har boken och skulle kunna scanna in de sidorna som handlar om hur man syr ridbyxor. Det gäller att man utgår från ett byxmönster som man redan har och anpassar det efter instruktionen i boken. Jag tycker det är omöjligt att förstå hur dom menar att man ska göra, men jag är inte så van att sy efter engelska sömnadsbeskrivningar. Steg ett är att skaffa ett byxmönster som passar till en själv. Steg två blir väl att skaffa ett stretchigt tyg, tvåvägsstretch tror jag det måste vara. Steg tre blir att rita ett nytt mönster efter anvisningarna i boken. Steg fyra att klippa till och sy.... Men som sagt, om någon vill ha anvisningarna så kan ni PM:a mig.
/nocke/

Jag är inte så duktig på att sy över huvud taget så om det är svårt att förstå för dig så är det nog omöjligt för mig :) Kanske enklast trots att att ta ett par utslitna ridbyxor som passar och sprätta upp och rita mönster efter. Hur är boken annars, är den nåt att ha?
mvh
Lejonelle

Liknande trådar

Utrustning Hej hej lingonsvejs :D Jag har lite frågor. 1. Jag har tänkt virka en huva åt hästen men hittar verkligen INGET mönster. Vore det...
Svar
1
· Visningar
2 763
Senast: pajaztar
·
A
Utrustning Hej alla glada bukare! Jag läser andra året på st eriks gymnasium i Stockholm. Läser hantverkslinjen inr. Mode-skrädderi-design, och ska...
Svar
1
· Visningar
1 249
Senast: Solvei_hej
·
L
Distans Hej hej! Är det någonsom vet vart man kan få tag på california riding tights? jag har legat lite lågt med distans och hästar ett...
Svar
19
· Visningar
2 931
Senast: knuutby
·
S
  • Låst
Utrustning Dags för ytterligare en sytråd så vi kan locka till nya och fler hemmafixare :) Här lägger vi in bilder, beskrivningar, kostnad för... 39 40 41
Svar
812
· Visningar
158 390
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Blandraser och renraser
  • FÅRtråden