Sy schabrak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rigolette
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 3 275
R

Rigolette

Nu är det så att jag ska sy ett schabrak åt min medryttarpålla !
Vad ska man ha för sorts tyg ?

Har hittat ett fruktansvärt snyggt orange tyg på skolan .. :)
Det är två sorters tyger, det ena är i fleece och det andra bomull.

Skulle man kunna ha bomullstyget mot hästen och fleecetyget mot sadeln ? Tips :S Vill gäärna ha fleecetyget med, annars blir det benlindor av det.

Vad ska benlindorna ha för längd och bredd ? :confused:

Sv: Sy schabrak

Tack så mkt :D Riktigt nöjd ;P

Och mkt möda och besvär har jag lagt ner på det ;P
Jag råkade nämligen sy mig i fingret då jag sydde detta .. :P:rofl:

Läckert! Det såg ut att vara bra kvalite. Till skillnad från min schackrutiga vojlock jag gjorde i sjuan... :P Men nu blev jag peppad att sy ett shabrak!

Hihi :D Det var riktigt skojigt att sy det :D
Har även sytt ett täcke, storlek: minishettis - shettis typ :P
Vart nöjd med det också :D

Jag har sytt ett schabrak till min häst jag också:p Fast jag tog ett fult schabrak och gjorde "extreme makover" på det hela. Jag köpte tyg i en syaffär och sydde om allt på slöjden i skolan. Det är vanligt fleece-tyg på utsidan med "grynet-rosa" tyg runtom. På insidan var det vanligt schabrak. Så jag sydde på allt på schabraket.... fast schabraket var rätt så tjockt så 4 nålar gick sönder på symaskinen i skolan:D Slog nästan rekord..:angel: Fast det blev bra, inget schabrak man använder till vardags men som "maskerad-schabrak". Har även sytt på en liten krona på ena sidan, vem dock om det syns på bilden. Bilden är inte så bra, men man ser lite iaf:p
j.jpg

Jag rider med det framifrån (haha checka min konstiga min:)
jagrider.jpg

Det tog hela 2 månader att sy det i skolan

Senast ändrad:

Jag har sytt ett schabrak med fleece både mot hästen och sadeln.
Innuti har jag Ikeas billigaste täcke, dubbelt för det var så tunnt :angel:

BILD

Jättenöjd med det. Bra passform och det ligger helt still utan att glida.

tror jag säkert, kanske borde införskaffa sig ett lite billigare shabrak o testa lite :)

Aa gör det, vill själv sy några till. Fast köp så tunna schabrak så möjligt eller ha en tjock nål på symaskinen, satt och sydde på det där rosa luddret för hand:eek: Tog några lektioner... men det blir mer personligt än om man köper på tex Hööks eller liknande..

Liknande trådar

Utrustning Hej hej lingonsvejs :D Jag har lite frågor. 1. Jag har tänkt virka en huva åt hästen men hittar verkligen INGET mönster. Vore det...
Svar
1
· Visningar
2 763
Senast: pajaztar
·
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 376
Senast: Wera
·
C
Utrustning Nu är det så att sy ett Schabrak :) är det någon som har nått tips dvs. Vilket tyg jag ska använda hur jag får sömmarna raka mm. :)
Svar
1
· Visningar
903
Senast: pinky
·
B
Utrustning finns tråd med att sy :angel: men det är ju så himla rörigt att man inte hittar något, det jag vill veta är hur man syr ett schabrak...
Svar
13
· Visningar
2 889
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka