Symaskinssk*t!

mysboll

Trådstartare
Jag har en relativt ny Singer symaskin som har fungerat klockrent tills idag! Hur jag än syr nu så blir undertråden en enda stor härva efter bara 3-4 stygn. :( Det började när jag sydde fast några remmar som nog var lite för tjocka. Efter det har jag bytt nål och dammat ur den (den var inte direkt dammig men ändå) men inget hjälper! Vad mer kan jag göra? :cry:

Sv: Symaskinssk*t!

Kolla om nålhållaren blev sned när du sydde så tjockt. Kolla också en gång till så att du verkligen har trätt maskinen rätt, även undertråden.

Hur ser man om nålhållaren är sned? Och vad gör man åt den om den nu blivit sned?

Tråden är träd rätt och på samma sätt som när det gick att sy. :)

Håll en linjal framför så är det enklare att se. Om den är sned så är det bara att lämna in den för service. Det tycker jag du ska göra i vilket fall för har du tur så går felet på garantin om den är såpass ny.

Matar den ordentligt? Vet mamma hade liknande problem, det visade sig att den inte matade tyget och därför trasslade.

Trådspänningen?

Har du lyckats ändra den blir det trassel. Kolla i instruktionsboken hur den ska vara.

kl
Jag tippar på trådspänningen (både övre och undre). Det beror helt på vilken typ av tyg du syr (och med vilken typ av söm). Prova dig fram. Det kan också vara mataren, som borde gå att höja. Jag har också en rätt ny singer, och det är ganska petigt med trådspänningen. Dock finns bra insturktioner i instruktionsboken.

Kl

Jag har självklart lyckats tappa bort instruktionsboken. :( Hittade en på nätet men den var på spanska så det hjälpte inte så mkt. ;)

Kan mkt väl vara trådspänningen men jag har testat alla olika "hack" och inget blir varken bättre lr sämre. :( När jag bytte nål så var det jättesvårt att få den att sitta rakt. Så känns ju som att något har gått sönder.

Liknande trådar

Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under... 4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 783
Senast: Messy
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 571
Övr. Hund Det var en helt vanlig lördag eftermiddag. Vilda (min friska och aktiva tik på 9 år) mådde bra som vanligt och vi lekte söka godis i vår... 2
Svar
27
· Visningar
8 719
Senast: madde_84
·
T
Hästvård Augusti 06 fick jag hem en ponny, kat C, som var i ganska dåligt skick p.g.a olika anledningar. Efter igångsättning och korrigering...
Svar
16
· Visningar
1 515
Senast: Tangerine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka