symptom på kissing spines

Sv: symptom på kissing spines

Min häst har fått diagnosen kissing spines. På honom visade det sig genom att han svullnade i muskulaturen på bägge sidor om det aktuella omkrådet, ryggömhet och spända muskler på insidan av låren.

På en lektionshäst märktes det när hästen började kicka bakut vid ridning. Man märkte att den blev spänd och sänkte ryggen och körde upp huvudet på lektion. Men knappast något när någon duktigare red. Kollade upp på klinik och hästen fick diagnos. Är nu privatägd och fungerar riktigt bra.

Jag tog bort min unghäst för ett år sedan pga kissing spines.
Jag red henne inte så några sådana symptom kan jag inte svara på, men hon ömmade otroligt mycket i ryggen trots massage och laser så jag tog henne till veterinären och där fick hon diagnosen.

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som opererat kissing spines i närtid? Vad har resultatet blivit? Vart och vem utförde operationen och varför blev det...
Svar
1
· Visningar
422
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Cystor - era erfarenheter Vad hade ni för symptom? Vart satt den/dom, Opererade ni ? Vad för typ av operation gjordes ? Resultat ...
Svar
4
· Visningar
391
Senast: Bee
·
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
372
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka