Synachten test

Centaur

Trådstartare
Har för mig att det var några här som gjort det testet? Fick ni någon info om förberedelser?

Efter flera år med låga kortisolvärden har en läkare äntligen tagit tag i det och skaffat mig en akuttid på endokrinmottagningen, men det finns ingen info alls i kallelsen. Står bara att jag ska vara där kl 9 på tisdag "kom i god tid". Ska jag tex vara fastande? Mediciner eller tillskott som ska stoppas inför testet? Hur mår man efteråt?

Inga förberedelser. Sjuksköterska tar ett blodprov, ger dig en spruta med synachten och tar sedan några prover till med en halvtimme mellan, så räkna med att det tar ett tag. Du mår som vanligt efter.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
557
Senast: cassina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen... 2 3
Svar
52
· Visningar
9 003
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma... 2
Svar
23
· Visningar
4 913
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka