Synachten test

Centaur

Trådstartare
Har för mig att det var några här som gjort det testet? Fick ni någon info om förberedelser?

Efter flera år med låga kortisolvärden har en läkare äntligen tagit tag i det och skaffat mig en akuttid på endokrinmottagningen, men det finns ingen info alls i kallelsen. Står bara att jag ska vara där kl 9 på tisdag "kom i god tid". Ska jag tex vara fastande? Mediciner eller tillskott som ska stoppas inför testet? Hur mår man efteråt?
 
Inga förberedelser. Sjuksköterska tar ett blodprov, ger dig en spruta med synachten och tar sedan några prover till med en halvtimme mellan, så räkna med att det tar ett tag. Du mår som vanligt efter.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Monimaker
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
13 174
Kropp & Själ Ska försöka att inte skriva en hel roman. Jag har antagligen haft rls från tonåren men inte förstått vad som var fel och läkaren...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Skorpis_8
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 067
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp