Synpunkt på sadel

millan71

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en Olympic Jessica sadel till min häst. Jag har provsuttit i en en kort stund för länge sedan så jag har glömt bort hur den kändes.

Skulle vilja ha synpunkter från er som har eller haft en sådan sadel. För och nackdelar, finns det andra sadlar i samma prisklass som ni tycker är bättre?

Sv: Synpunkt på sadel

Jag köpte en beg. sådan i Feb/Mars ? tror jag det var.
En brun, med mässingsdetaljer. Har en sådan till min 4-åriga unghäst.
Jag är nöjd med den och tyckte att den var prisvärd, jag gav 5600:- för min
och då var den i princip i nyskick! Inga skavanker eller dyl. alls, väldigt välskött.
Ja, nyskick som sagt..

Jag tänkte ha den till min unghäst nu som sagt, eftersom hon växer och kommer att bredda sig. Sedan kommer jag byta upp mig till en lite bättre sadel. Men jag tycker denna är helt ok.

Nackdelen är att det kan vara svårt att hitta en bra gjord till sadeln, tycker jag.
Eftersom den extra långa remmen vid sadelgjordsstropparna, ska göras av någonstanns.. Har en Jacson gjord nu men den gick sönder i sömmarna, så nu får jag sätta den långa remmen " i sig själv ". Är dock på jakt efter en ny..

Sv: Synpunkt på sadel

cactuspower skrev:
Nackdelen är att det kan vara svårt att hitta en bra gjord till sadeln, tycker jag.
Eftersom den extra långa remmen vid sadelgjordsstropparna, ska göras av någonstanns..

den remmen sprättade jag bort, helt onödig rem faktiskt

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Islaend
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka